کد خبر : 40987

گزارش برگزاری سومین دور کنفرانس گازمایع در ایران؛

وضعیت واردات و صادرات ژاپن، دورنمای بازار اوکراین و زیرساخت­های قیمت‌­گذاری در اروپا و شرق آسیا

شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان اولین سخنران روز دوم رویداد، به تشریح وضعیت صنعت گازمایع در ایران و برنامه­‌های آتی آن پرداخت

وضعیت واردات و صادرات ژاپن، دورنمای بازار اوکراین و زیرساخت­های قیمت‌­گذاری در اروپا و شرق آسیا

پتروتحلیل-سومین کنفرانس بین ­المللی گازمایع در ایران با همکاری شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس و موسسه آرگوس در روزهای 28 و 29 فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش "پتروتحلیل"، در این کنفرانس که در سالن همایش ­های هتل پارسیان آزادی برگزار شد، 16 سخنرانی از سوی شرکت‌­های مختلف انجام شد که در روز اول کنفرانس ارائه­‌هایی با محوریت نقش ایران در تامین انرژی در جهان، پروژه­‌های آتی در ایران، زیرساخت­‌های مالی تجارت و همچنین وضعیت جدید تجارت با امارات متحده عربی از سوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌­های Herbert Smith Freehills، Apex Technology و SSPC Investment Consulting Group انجام شد.

شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس به عنوان اولین سخنران روز دوم رویداد، به تشریح وضعیت صنعت گازمایع در ایران و برنامه­‌های آتی آن پرداخت. این ارائه که توسط جناب آقای مهندس ملکی، رئیس هیات مدیره شرکت صورت گرفت، با بررسی روند گذشته تولید این محصول در بخش‌­های مختلف و همچنین برنامه‌­های آتی در خصوص افزایش ظرفیت تولید از سوی هلدینگ خلیج فارس، شرکت ملی گاز و همچنین بخش پالایشگاهی به جایگاه ویژه ایران در منطقه و جهان اشاره داشت.

بنا به اشارات این ارائه، در پی مازاد عرضه جهانی و همچنین نوسانات شدید قیمتی، در وضعیت فعلی بازار انعطاف­‌پذیری در فروش مهم­ترین عامل تعیین کننده در جذب مشتری است که در بخش پایانی ارائه پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شد. 

در ادامه این کنفرانس، شرکت ملی گاز ایران به تشریح برنامه‌­های این سازمان جهت توسعه ظرفیت تولید فازهای پارس جنوبی و همچنین برنامه­‌های بازاریابی تولیدات آتی پرداخت و در پی آن نیز وضعیت NGL در ایران از سوی شرکت ملی نفت ایران بررسی شد. همچنین وضعیت واردات و صادرات ژاپن، دورنمای بازار اوکراین و زیرساخت­های قیمت‌­گذاری در اروپا و شرق آسیا نیز تشریح شد.

جمع­‌بندی این رویداد با قدردانی از شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پتروشیمی بندرامام و شرکت پتروشیمی پارس به عنوان اسپانسرهای اصلی برنامه صورت گرفت.

در روز سوم، با حضور عوامل شرکت تجارت صنعت، شرکت ملی گاز، موسسه آرگوس و همچنین شرکت­‌کنندگان کنفرانس تور بازدید از منطقه ویژه عسلویه برگزار شد.

 

ارسال نظر