کد خبر : 40855

تقاضای مناسب پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ سبب شد؛

عرضه پلی‌اتیلن بادی و فیلم در هند پایین آمد/تقویت قیمت های وارداتی

تولیدکنندگان هندی پلی‌اتیلن، تولید گرید قالب بادی و گرید فیلم را کاهش داده، درحالی‌که تولید پلی‌اتیلن گرید پایپ را افزایش داده‌اند، زیرا با توجه به مصرف مناسب، سود بهتری از آن حاصل می‌شود

عرضه پلی‌اتیلن بادی و فیلم در هند پایین آمد/تقویت قیمت های وارداتی

پتروتحلیل- پیش‌بینی می‌شود تقاضای مناسب برای پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ، عرضه پلی‌اتیلن قالب بادی و فیلم را اندک نگاه دارد، و در کوتاه مدت قیمت‌های وارداتی را تقویت کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، تولیدکنندگان هندی پلی‌اتیلن، تولید گرید قالب بادی و گرید فیلم را کاهش داده، درحالی‌که تولید پلی‌اتیلن گرید پایپ را افزایش داده‌اند، زیرا با توجه به مصرف مناسب، سود بهتری از آن حاصل می‌شود.

طبق داده‌های آیسیس، عرضه اندک گریدهای پلی‌اتیلن سنگین در هند، موجب افزایش قیمت‌های وارداتی از سپتامبر سال گذشته شده است، و هم‌زمان با این امر قیمت‌های پلی‌اتیلن گرید فیلم در فوریه 2018 به بالاترین میزان خود در 33 ماه اخیر رسیدند. 

به گفته تولیدکنندگان، گریدهای مختلف پلی‌اتیلن اعم از پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ، پلی‌اتیلن فیلم و قالب بادی با ویژگی‌های موردنظر در واحدهای مستقل تولید می‌شوند، درحالی‌که واحدهای ترکیبی تولید پلی‌اتیلن سنگین/ پلی‌اتیلن سبک خطی، انواع دیگر پلی‌اتیلن سنگین را تولید می‌کنند.

طبق گفته منابع آگاه، در پایان سال مالی منتهی به مارس 2017، مصرف پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ در هند، 9 درصد از تقاضای کلی پلی‌اتیلن که حدود 4/6 میلیون تن بود را تشکیل داد.

با توجه به فعالیت های گسترده در بخش کشاورزی، تقاضا برای پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ در هند از سال گذشته بالا بوده است. یکی از تولیدکنندگان هندی اشاره داشت، بنابراین، در حال حاضر بخش گسترده‌ای از زمان واحدهای مستقل در سرتاسر کشور به تولید پلی‌اتیلن گرید پایپ اختصاص‌یافته است.

به گفته منبع آگاه: «تلاش‌های دولت هند برای بهبود بازده مصرف آب در کشاورزی با تشویق کشاورزان به استفاده از تکنولوژی‌های حفظ و نگهداری آب، کمک شایانی به تقویت تقاضای پایپ داشته است.»

تحت این برنامه که یک پروژه ملی محسوب می‌شود، دولت استفاده از تکنولوژی آبیاری قطره‌ای و بارانی را ارتقا بخشیده است، که در این سیستم آبیاری برای انتقال آب به پلی‌اتیلن گرید پایپ احتیاج است.

یکی از تولیدکنندگان هندی پلی‌اتیلن نیز اضافه کرد، پروژه‌هایی همچون Bhagirathi در تلانگانا و Jeevan Amrit در راجستان که توسط دولت مرکزی برای تأمین آب لوله‌ای در داخل کشور انجام‌شده، موجب تقویت تقاضای پایپ در هند شده است.

از زمان آغاز این پروژه‌های دولتی در سال 2016 تقاضای داخلی پایپ در هند افزایش یافته است.

در این میان فرصت‌های بزرگ صادرات نیز برای تولیدکنندگان هندی پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ وجود دارد، به‌خصوص در بازار چین، که در آن پروژه دولتی برای تولید انرژی با استفاده از گاز به‌جای زغال‌سنگ در حال اجراست، و آن‌ها به هزاران کیلومتر خط لوله گاز احتیاج دارند.

یک تولیدکننده هندی اظهار داشت: «تولیدکنندگان هندی متوجه سود بالای صادرات انواع پلی‌اتیلن سنگین گرید پایپ به چین شده‌اند که این امر جذابیت تولید پلی‌اتیلن فیلم و قالب بادی را کاهش می‌دهد.»

در این میان، تقاضای پلی‌اتیلن سنگین فیلم در هند در سال‌های اخیر تحت تأثیر ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی قرارگرفته است.

تولیدکننده داخلی دیگری گفت: «این امر باعث می‌شود که ما بر این باور برسیم که سودمندی تولید پلی‌اتیلن سنگین فیلم به‌احتمال‌زیاد کوتاه‌مدت خواهد بود، و قیمت‌ها به‌زودی به سقف خود خواهند رسید درحالی‌که احتمال می‌رود قیمت‌های پایپ به روند صعودی خود ادامه دهند.»

به گفته یک منبع آگاه، یکی از تولیدکنندگان اصلی پلی‌اتیلن هند قصد دارد تا همه گرید های پلی‌اتیلن سنگین را برای تأمین نیاز بسیاری از مشتریان تولید کند، اما برنامه آن در سال مالی جدید که از 1 آوریل 2018 آغاز می‌شود، بررسی مجدد خواهد شد تا باتوجه به تقاضای گسترده گرید پایپ، ظرفیت کافی برای تولید این محصول وجود داشته باشد.

2

ارسال نظر