کد خبر : 40716

بازار اوره همچنان در محاصره آرامش تعطیلات سال نو میلادی؛

رایزنی تولید کنندگان ایرانی برای فروش محموله های اوره به چین

قیمت اوره گرانول فوب خلیج فارس ۲۳۵ تا ۲۵۵ دلار در هر تن گزارش شده است، با این حال معامله فیزیکی بر روی اوره با قیمت ۲۵۰ دلار به بالا انجام نشده است

رایزنی تولید کنندگان ایرانی برای فروش محموله های اوره به چین

پتروتحلیل- بازار اوره همچنان در محاصره آرامش تعطیلات سال نو میلادی قرار دارد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت اوره در اکثر نقاط محکم و پایدار گزارش شده است، چرا که صادرات چین به شدت محدود شده و مشتریان سنتی اوره چین در کشورهای جنوب شرقی آسیا به سمت خاورمیانه متمایل شده اند.

در همین حال قیمت اوره در داخل چین حدودا به ۳۰۰ دلار در هر تن رسیده است.

همچنین قیمت اوره گرانول فوب خلیج فارس ۲۳۵ تا ۲۵۵ دلار در هر تن گزارش شده است، با این حال معامله فیزیکی بر روی اوره با قیمت ۲۵۰ دلار به بالا انجام نشده است.

از سوی دیگر قیمت اوره گرانول فوب ایران در محدوده ۲۴۰ دلار گزارش شده است و برخی تولید کنندگان ایرانی در حال رایزنی برای فروش محموله های بیشتر به چین هستند.

همچنین در تندر آخر هند که پیش از تعطیلات ژانویه بسته شد؛  ۳۸۰ هزار تن اوره ایران با قیمت هایی حدودا  ۲۴۰ تا ۲۴۴ دلار در هر تن فوب ایران، ارایه شد و سبب کشف کف قیمتی ۲۰۵ دلار در هر تن فوب ایران با افزایش محسوسی شد.

در همین حال آمارهای تولید و مصرف و واردات و ذخایر اوره هند، نشان می دهد که احتمالا این کشور مجبور است، تندر دیگری در زمستان ۲۰۱۸ برگزار کند که عموما رایج نبوده است.

از سوی دیگر پیش بینی می شود؛ قیمت ها برای بهار ۹۷، کاهشی همراه با غلبه عرضه بر تقاضا باشد و در تابستان کف قیمتی ۲۰۱۸ محک خواهد خورد.

ارسال نظر