کد خبر : 40602

از ماه آگوست محموله های صداره به چین ارسال شده است؛

صادرات اولین محموله PMDI صداره به عربستان

شنیده ها حاکی از این است که از ماه آگوست محموله های صداره به چین ارسال شده و توسط شرکت Dow در آن کشور توزیع شده است، هرچند که سندی رسمی برای تایید این مدعا در دست نیست

صادرات اولین محموله  PMDI صداره به عربستان

پتروتحلیل- شرکت صداره اولین محموله PMDI خود را  بصورت رسمی با قیمت بسیار بالا به مصرف کنندگان داخلی عربستان تحویل داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از شرکت تجارت صنعت خلیج فارس، این شرکت که از سرمایه گذاری مشترک بین شرکت آمریکایی Dow Chemical و شرکت آرامکو تأسیس شده است ظرفیت تولید سالانه 400.000 تن از این محصول را دارا است که از ماه ژوئن در الجبیل شروع به تولید کرده است.

شنیده ها حاکی از این است که از ماه آگوست محموله های صداره به چین ارسال شده و توسط شرکت Dow در آن کشور توزیع شده است، هرچند که سندی رسمی برای تایید این مدعا در دست نیست. همچنین برخی منابع گزارش داده اند پیشتر ماهانه 1000 تن از سوی صداره به چین صادر می شده است و انتظار می رود از ماه دسامبر، صادرات بیشتری به چین انجام شود.

در خصوص نحوه تامین مصرف داخلی عربستان، پیش از این کشورهای شمال شرق آسیا و برخی کشورهای اروپایی، تامین کننده اصلی  عربستان بودند.

بنابر گزارشات، با توجه به قیمت بالای محصول در خاورمیانه طی چند ماه اخیر، زمانبندی فروش محصول بسیار مناسب بوده است. از طرف دیگر، ارسال محموله به خاورمیانه از سوی کشورهای شمال شرق نیز به سختی انجام می شده است چرا که قیمت بالاتر در بازار داخلی چین عامل بی رغبتی تولیدکنندگان برای صادرات به سایر مناطق بوده است.

در خصوص وضعیت عرضه و تقاضا، به نظر می رسد تولیدات صداره در این ظرفیت منجر به اصلاح قیمت شود؛ از طرفی اما، در کوتاه مدت انتظار می رود تقاضای بالای محصول و همچنین تعمیرات اساسی برخی تولیدکنندگان طی چند ماه آینده، قیمت PMDI همچنان در سطح بالایی باقی بماند.

ارسال نظر