کد خبر : 40432

امروز در آستانه منفی قیمت ها رقم خورد؛

حضور فعال خریداران حقوقی در نمادهای پالایشی

در رأس همه نمادهای این گروه، پالایش نفت تهران با معامله نزدیک به 14 میلیون سهمی پیشتاز بود و از این تعدا سهام، حدود 11 میلیون سهم معادل 77 درصد توسط حقوقی ها خریداری شد تا در پایان ساعات معاملاتی امروز قیمت سهام «شتران» به محدوده کف قیمت های مجاز روزانه افت کرده و در دامنه نوسان قیمت منفی 4 درصدی متوقف شود. این در حالی است که بیشترین عرضه ها در این نماد از سوی حقیقی ها بوده است

حضور فعال خریداران حقوقی در نمادهای پالایشی

پتروتحلیل- معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسید که در تمام نمادهای گروه پالایشی، حقوقی ها سهم بالایی از سهام معامله شده را به خود اختصاص دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز معاملات سهام فرآورده های نفتی در حالی همسو با کلیت بورس در آستانه منفی قیمت ها پیگیری شد که خریداران حقوقی در نمادهای پالایشگاهی در سمت تقاضا حضور پر رنگ تری داشته و حجم بالایی از سهام دادو ستد شده را خریداری کردند.

بدین ترتیب، در رأس همه نمادهای این گروه، پالایش نفت تهران با معامله نزدیک به 14 میلیون سهمی پیشتاز بود و از این تعدا سهام، حدود 11 میلیون سهم معادل 77 درصد توسط حقوقی ها خریداری شد تا در پایان ساعات معاملاتی امروز قیمت سهام «شتران» به محدوده کف قیمت های مجاز روزانه افت کرده و در دامنه نوسان قیمت منفی 4 درصدی متوقف شود. این در حالی است که بیشترین عرضه ها در این نماد از سوی حقیقی ها بوده است.

در نماد معاملاتی «شبریز» هم حدود نیمی از سهام خریداری شده به پرتفوی حقوقی ها رفت. با این وجود، سه کد حقوقی فروشنده نزدیک به 12 درصد سهام عرضه شده بودند.

در «شبندر» اما اوضاع قدری متفاوت بود و با وجود آنکه حقوقی های خریدار حدود 63 درصد معاملات را به خود اختصاص داده بودند، نزدیک به 51 درصد سهام فروخته شده نیز توسط سهامداران حقوقی این مجموعه پالایشی رقم خورد.

نماینده اصفهانی گروه مذکور نیز هم جهت با «شتران» و «شبریز» در دامنه نوسان منفی قیمت سهام معاملات خود را پیگیری کرد و حدود 2.5 میلیون سهم از کل سهام معامله شده در بازار عاید حقوقی ها شد که 56 درصد از کل معاملات این نماد را شامل می شد.

در دو عضو فرابورسی گروه پالایشی ها هم حقوقی ها نه تنها خریدار سهام بودند، بلکه حتی سک سهم نیز عرضه نکردند تا کل سهام واگذار شده از پرتفوی سهامداران حقیقی باشد. به طوری که حقوقی های «شراز» و «شاوان» به ترتیب حدود 53.5 و 18.5 درصد از کل معاملات این دو سهم را خریداری کردند.

شایان ذکر است، در میان تولیدکنندگان روغن موتورها، روانکارها و قیرسازان تحرک خاصی از سوی سهامداران و سرمایه گذاران حقوقی مشاهده نشد.

ارسال نظر