کد خبر : 40186

احداث واحد اوره و آمونیاک دوم در پتروشیمی خراسان

با احداث واحدهای مشابه در پتروشیمی خراسان، ظرفیت تولیدی این شرکت به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت

احداث واحد اوره و آمونیاک دوم در پتروشیمی خراسان

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین تاپیکو از احداث واحد اورهاحداث واحد اوره و آمونیاک دوم در پتروشیمی خراسان و آمونیاک دوم در پتروشیمی خراسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان شمالی، محمدحسن پیوندی در حاشیه بازدید از فعالیت پتروشیمی خراسان همزمان با آغاز سومین دهه از فعالیت این مجتمع در بجنورد گفت: با احداث واحدهای مشابه در پتروشیمی خراسان، ظرفیت تولیدی این شرکت به بیش از دو برابر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: این طرح که هم اکنون کارهای مهندسی اولیه و اقتصاد سنجی آن انجام شده است در صورت تصویب در هیات مدیره شرکت پتروشیمی خراسان در مدت 4 سال قابلیت ساخت و راه اندازی دارد.

پیوندی گفت: همزمان با ساخت این واحد، در صورت تکمیل طرح تصفیه صنعتی فاضلاب بجنورد توسط وزارت نیرو و انتقال آن به مجتمع پتروشیمی خراسان، طرح پروپلین این مجتمع نیز می تواند اجرایی شود.

پیوندی گفت: در سفر اخیر که برای پیگیری فاینانس طرح پالایشگاه سیراف به کره داشتم، مذاکرات جداگانه‌ای را با شرکت چیودای ژاپن، دایلیم و هیوندای کره انجام دادم و در تلاش هستیم تا فاینانس طرح توسعه پتروشیمی خراسان را از محل خط فاینانس هشت میلیارد دلاری صنایع کشور در کره تامین کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین همچنین با تاکید بر ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت، جذب حدود ۳۰ نخبه دانشگاهی را در هلدینگ تاپیکو از برنامه این هلدینگ برای تربیت نیروی انسانی ماهر در صنعت پتروشیمی عنوان کرد.

یادآور می شود در سفر رییس جمهور و هیات دولت به خراسان شمالی، کلنگ آغاز عملیات اجرایی طرح پروپلین با دستور رییس جمهور به زمین زده شد که در ادامه با توجه به مشکلاتی از جمله کمبود منابع آب در منطقه، این طرح متوقف شد. پتروشیمی خراسان مستقر در 15کیلومتری بجنورد، سالانه توان تولید حدود یک میلیون اوره ، ملامین و آمونیاک را دارد.

 

ارسال نظر