کد خبر : 39745

مذاکره با هیئت اسپانیایی در حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بیست و دومین نمایشگاه نفت ایران را نویدبخش مذاکره های ثمربخش در صنعت پتروشیمی دانست و گفت: مذاکرات اروپایی‌ها برای سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و استفاده از فناوری‌های نو با شرکت‌های ایرانی فعال در این صنعت در حال انجام است.

مرضیه شاهدایی در حاشیه برگزاری دومین روز از بیست و دومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهارکرد: با وجود استقبال گسترده شرکت‌های خارجی برای حضور در این نمایشگاه پیش بینی می شود که مذاکرات امیدوار کننده ای در بخش سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و نیز بهره گیری از فناوری های نوین میان شرکت های فعال در صنعت پتروشیمی کشورمان با طرف های خارجی انجام شود.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاح نمایشگاه نفت، محور صحبت های رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت توسعه صنعت پتروشیمی کشور بود و خواستار بهبود شرایط برای جذب سرمایه‌گذاری در این صنعت بودند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دیداری که با سفیر هلند و هیئت تجاری همراه در حاشیه نخستین روز نمایشگاه انجام شد اشاره و تصریح کرد: شرکت های مختلف هلندی فعال در زمینه توسعه منابع انسانی، صنایع دریایی و ساخت تجهیزات پتروشیمی ابراز علاقه کردند و مقرر شد به این منظور بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشته باشند.

شاهدایی افزود: مذاکره ای نیز با هیئت اسپانیایی انجام شد که آنها نیز خواستار سرمایه گذاری و فاینانس در صنعت پتروشیمی ایران بودند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی روز شنبه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع آغاز به‎کار کرد.

بر پایه این گزارش، با توجه به این‎که بسیاری از شرکت‎ها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعه‎ای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و ١۶ غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ۵٠٠ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و ۵٠٠ شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت می‎کنند و شرکت‎های معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه‎ یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر می‎شوند.

در بخش خارجی، شرکت‎های آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینی‎ها بیشترین تعداد شرکت‎های حاضر را به خود اختصاص داده‎اند.

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از لحاظ وسعت و تعداد شرکت‎کنندگان، نخستین نمایشگاه در سطح خاورمیانه و پنجمین نمایشگاه در سطح دنیا به شمار می‎آید؛ از لحاظ تعداد شرکت‎های خارجی حاضر در نمایشگاه بیست و دوم پس از چین، ایتالیا، هلند، فرانسه و انگلیس در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

ارسال نظر