کد خبر : 39671

قیمت پی وی سی به پایین ترین سطح از اوت ۲۰۱۶ رسید

قیمت پی وی سی به پایین ترین سطح از اوت ۲۰۱۶ رسید

پتروتحلیل- در چین، بازار پی وی سی همچنان متاثر از تقاضای پایین و موجودی بالا راکد است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که قیمت پی وی سی طی ۶ هفته گذشته روندی نزولی داشت.

به این ترتیب پی وی سی بر پایه اتیلن به کمترین سطح قیمتی خود از اوت سال ۲۰۱۶ رسید، قیمت پی وی سی بر پایه استیلن هم به پایین ترین سطح خود از اواخر ژوئن ۲۰۱۶ رسید.

قیمت پی وی سی محلی همچنان در هفته جاری به عقب نشینی خود ادامه داد. فروشندگان مایل به ارائه قیمت هایی پایین تر با توجه به موجودی بالای خود هستند، از این رو انتظار کاهش قیمت ها همچنان وجود دارد.

یک منبع تولیدکننده پی وی سی بر پایه اتیلن گفت: تقاضا در چین همچنان ضعیف است و خریداران ترجیح می دهند در حاشیه باقی بمانند؛ چرا که انتظار افت بیشتر قیمت ها را دارند و معتقدند تا دو هفته آینده سطح موجودی بالا می ماند.

در بازار واردات قیمت پی وی سی k67 در مقایسه با هفته گذشته ۸۶۰ تا ۸۷۰ دلار در هر تن سی آی اف چین به صورت نقدی و بدون تغییر گزارش شده است. یک تولیدکننده تایوانی گفت: خریداران در چین عجله ای برای خرید ندارند و تقاضا اندک است.

بازیکنان چینی معتقدند که قیمت پی وی سی هنوز برای کاهش در روزهای آینده جا دارد، چرا که تقاضا کند و منابع فراوان است و روند نزولی قیمت همچنان بر بازار فشار وارد می کند. از سوی دیگر قیمت نفت خام در بازار NYMEX به زیر ۵۰ دلار در هر بشکه از ۲۱ آوریل رسید و همچنین در محدوده ۵۰ دلار در هر بشکه از اواخر ماه مارس تا اواخر ماه آوریل باقی مانده است.

ارسال نظر