کد خبر : 39634

فرموسای تایوانی، بازار پی وی سی را متعجب کرد

فرموسای تایوانی، بازار پی وی سی را متعجب کرد

پتروتحلیل- در چین، یک تولیدکننده عمده تایوانی قیمت پی وی سی خود را برای ماه مه با ۸۰ دلار کاهش ارایه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این موضوع به عنوان یک حرکت تعجب آور از سوی بازیکنان بازار تلقی شد.

پیشنهادات جدید قیمت پی وی سی در چین ۸۷۰ دلار در هر تن سی اف آر و به صورت نقدی گزارش شده است. یک تاجر گفت: تولیدکننده عمده تایوانی(فرموسا) برای خرید حجم بالاتر از ۵۰۰ تن ۱۰ دلار در هر تن تخفیف می دهد. به طور کلی واردات پی وی سی k67 با ۶۰ تا ۸۰ دلار در هر تن کاهش به ۸۶۰ تا ۸۷۰ دلار در هر تن سی آی اف چین به صورت نقدی گزارش شده است.

در چین، روند کاهشی قیمت پی وی سی ادامه دار شده و در هفته جاری قیمت پی وی سی برپایه استیلن و اتیلن به ترتیب ۱۴ تا ۱۵ دلار در هر تن و ۲۴ تا ۳۷ دلار در هر تن نسبت به هفته قبل عقب نشینی کرده است. رکود متاثر از کاهش تقاضا و سطوح موجودی بالا در کشور و همچنین افت قیمت در هفته های اخیر در بورس کالای دالیان چین از عوامل کاهش قیمت پی وی سی عنوان شده است.

یک تاجر در این باره گفت: اشباع بازار چین سبب فشار به قیمت ها شده است و احتمالا ادامه دار خواهد شد. در همین حال تقاضا در بازار محلی و بازار صادرات نیز ضعیف است و خریداران ترجیح می دهند با توجه به پیش بینی کاهش قیمت، در حاشیه بمانند.

یک منبع تولیدکننده پی وی سی بر پایه اتیلن گفت: نشانه ای از بهبود در بازار تقاضا نیست و ما فکر می کنیم قیمت ها پایدار بماند و یا در کوتاه مدت روندی نزولی داشته باشد.

انتظار می رود قیمت پی وی سی در روزهای آینده روندی کاهشی داشته باشد، این در حالی است که سطوح موجودی بالا است و فرموسا نیز قیمت های خود را با شیب قابل ملاحظه ای ارایه کرده است. از سوی دیگر قیمت اتیلن در آسیا افزایش یافته و قیمت نفت خام نیز در آستانه ۵۰ دلار در هر بشکه است که احتمال دارد افت بیشتر قیمت را مهار کند.

ارسال نظر