کد خبر : 39290

سیاست های قیمت گذاری پلی استایرن ساز ایرانی بازار را به تضاد کشید

سیاست های قیمت گذاری پلی استایرن ساز ایرانی بازار را به تضاد کشید

پتروتحلیل- بازیکنان بازار ترکیه گزارش دادند که سازنده پلی استایرن ایرانی قیمت های خود را پس از افزایش سه رقمی در هفته گذشته، ۴۰ دلار برای محموله های CPT اصلاح کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که این اصلاح قیمتی از سوی پلی استایرن ساز ایرانی با توجه به احتیاط خریداران ترکیه و همچنین افت هزینه ها در بازارهای جهانی استایرن انجام شده است.

با این حال در حال حاضر بازار در تضاد با توجه به سیاست های قیمت گذاری آینده منابع ایرانی برای ماه مارس قرار گرفته است.

محموله های پلی استایرن صادراتی FCA به ترکیه از سوی پلی استایرن ساز ایرانی با افزایش در هفته جاری روبه رو شده است.

در همین حال هفته گذشته محموله های ایرانی با ۱۵۰ دلار افزایش در هر تن به ترکیه صادر شد.

در همین حال جدیدترین قیمت پلی استایرن معمولی ۱۴۴۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم هم ۱۴۸۰ دلار در هر تن CPT ترکیه با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی و به صورت نقدی گزارش شده است.

یک بازیکن بازار گفت: قیمت پلی استایرن ساز ایرانی در دو هفته گذشته پرش داشته و ما تصور می کنیم که قیمت ها مصنوعی شده است. با توجه به اینکه هزینه استایرن در آسیا روندی اصلاحی به خود گرفته است. به این ترتیب ما سعی می کنیم برای به دست آوردن تخفیف بیشتر از ۴۰ دلار در هر تن تلاش کنیم.

قیمت استایرن در آسیا حدودا ۱۴۰ دلار در هر تن فوب کره کاهش یافته است. البته برخی از بازیکنان پرش قیمت پلی استایرن ایران را به دلیل نزدیکی به تعطیلات نوروز و توقف صادرات در این مدت نیز می دانند. با این حال می گویند: در پایان سال و انباشت محصول در انبار پتروشیمی های ایرانی، می توان تخفیف بیشتری از پلی استایرن ساز ایرانی گرفت، از سوی دیگر تقاضا در ترکیه نیز با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار، متوسط باقی مانده است.

در همین حال به طور کلی پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم ایران به ترتیب ۱۵۰۰ تا ۱۵۵۰ و ۱۵۵۰ تا ۱۵۷۰ دلار در هر تن FCA ترکیه با ۶٫۵ درصد عوارض گمرکی و به صورت نقدی برای هفته جاری گزارش شده است.

ارسال نظر