کد خبر : 39186

عرضه دومین محموله نفت خام ایران به Lotos لهستانی

عرضه دومین محموله نفت خام ایران به Lotos لهستانی

پتروتحلیل- پالایشگاه Hellenic یونان مناقصه خرید نفت خام سبک یا سنگین بصره که قرار بود در ۱۳ تا ۱۶ مارس تحویل شرکت Pachi Megara شود، را به حالت تعلیق در آورد.

به گزارش «پتروتحلیل»، پس از تعلیق این مناقصه، شرکت Tupras ترکیه مناقصه ای را برای خرید نفت خام های سبک و سنگین بصره برای برداشت در دوره ۲۵ مارس تا ۲۰ آوریل و نیز تحویل در Tutunciftlik یا Aliaga و یا جیحان ترکیه برگزار کرد.

گفته می شود مناقصه امروز ۱۵ فوریه انجام خواهد شد.

براساس اینگزارش قیمت نفت خام سبک بصره اخیراً برابر با قیمت نفت خام برنت مدت دار دریای شمال منهای ۴/۹۰ دلار در هر بشکه براساس سیف آگوستا بوده است. هر چند احتمال می رود کمبود عرضه این نوع نفت خام در ماه مارس موجب افزایش قیمت های آن شود.

در همین حال با عرضه دومین محموله دو میلیون بشکه ای نفت خام ایران به شرکت لهستانی Lotos در بندر Gdansk طی ماه مه احتمال می رود رقابت شدیدتری برای عرضه نفت خام به مقصد اروپا صورت گیرد. البته این شرکت لهستانی در دسامبر سال گذشته خواهان انجام آزمایشاتی بر روی نفت خام سنگین ایران قبل از انعقاد قرارداد مدت‌دار با کشورمان شده بود.

به گزارش آرگوس یک محموله نفت خام Es Sider لیبی روانه منطقه آتلانتیک شده است. شرکت Phillips ۶۶ نیز یک محموله ۶۰۰ هزار بشکه ای نفت خام Agrari برای تحویل در ۲۰ فوریه درخواست کرده است . بعد از گذشت بیش از دو سال در دسامبر گذشته میدان نفتی El Sharare تولید نفت خود را با ۳۵۰ هزار بشکه در روز مجدداً از سرگرفته است در ماه گذشته هم چهار محموله ۶۳۰ هزار بشکه ای نفت خام El Sharara صادر شده است.

ارسال نظر