کد خبر : 39099

۲ سال انتظار برای بازسازی «پارازایلین» پتروشیمی بوعلی

پتروتحلیل- مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با صاحب لیسانس برای جایگزین کردن واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی، در حال مذاکره هستیم و انتظار می رود تا ۲ سال دیگر واحدهای جدید جایگزین واحد قدیم شوند.

عادل نژاد سلیم مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس امروز دوشنبه (۱۸ بهمن ماه) در حاشیه بازدید مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت از مجتمع پتروشیمی بوعلی اظهار کرد: آسیب واحد پارازایلین مجتمع پتروشیمی بوعلی که در سال جاری رخ داد از نظراقتصادی تاثیری برعملکرد هلدینگ خلیج فارس نداشته است و علت بازسازی آن هم نیاز برای تامین خوراک است.

نژادسلیم تصریح کرد: هم اکنون با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مقدمات باز کردن بخش ها و دستگاه های آسیب دیده آغاز شده است و باید در نظر داشت که حجم این کارسنگین است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که هلدینگ خلیج فارس، از نظرعملیاتی و سودآوری مشکلی ندارد، گفت: هم اکنون به جای پارازایلن، نیکزایرن می فروشیم که مقرون به صرفه است اما به دلیل این که خوراک پتروشیمی تندگویان پارازایلین است و این مجتمع نیاز داخل را تامین می کند مجبوریم واحد پارازایلین را بازسازی کنیم.

نژاد سلیم اظهارکرد: هم اکنون خوراک پتروشیمی تندگویان از طریق پتروشیمی برزویه تامین می شود.

وی تصریح کرد: رعایت اصول و دستورالعمل های HSE به عنوان یک راهبرد دردستور کار مجتمع ها و طرح های تابعه این هلدینگ قرار دارد.

وی همچنین با تاکید بر توجه هلدینگ خلیج فارس به بحث ایمنی، گفت: ایمنی در کل هلدینگ خلیج فارس از اهمیت خاص برخوردار است و بازنگری دستورالعمل ها به ویژه در پتروشیمی بوعلی سینا صورت گرفته است.

نژادسلیم در مورد هزینه بازسازی واحد پارازایلین پتروشیمی بوعلی تصریح کرد: درحال مذاکره نهایی برای تحقق این امرهستیم.

ارسال نظر