کد خبر : 39010

افزایش قیمت «ABS» زیر سایه بوتادین و استایرن

افزایش قیمت «ABS» زیر سایه بوتادین و استایرن

پتروتحلیل- در چین افزایش قیمت بوتادین و استایرن راه را برای افزایش قیمت در بازار ABS هموار کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب قیمت ABS ، آستانه ۱۹۰۰ دلار در هر تن را شکست.

در بازار واردات محدوده کلی قیمت برای ABS 1930 تا ۱۸۵۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی گزارش شد که نسبت به هفته گذشته ۲۰ دلار در بازه پایینی و ۵۰ دلار در بازه بالایی افزایش قیمت داشته است.

یک تولیدکننده کره جنوبی گفت: افزایش قیمت ۳۰ دلاری را در پیشنهادات جدید خود برای ABS لحاظ کرده و ۱۸۸۰ دلار در هر تن سی آی اف را به صورت نقدی پیشنهاد داده است. پس از افزایش اخیر قیمت بوتادین، برنامه ریزی برای افزایش قیمت صادرات بیشتر از ۲۰ دلار در هر تن انجام شده است. با این حال تقاضا به دلیل نزدیکی به سال نوی چینی کند است.

تولیدکننده کره جنوبی قیمت ABS را ۱۸۶۰ دلار در هر تن سی آی اف و پلی استایرن مقاوم را ۱۴۲۰ دلار در هر تن اعلام کرده است. وی گفت: احتمالا بازار پس از تعطیلات با دور جدیدی از افزایش با توجه به رشد هزینه های بالادست روبه رو شد. این در حالی است که شکاف بین ABS و پلی استایرن مقاوم به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

در چین قیمت ABS در طول هفته گذشته شاهد افزایش ۱۶ دلاری در هر تن بود، با وجود تقاضای محدود پیش از تعطیلات سال نو چینی، چشم اندازی حمایتی در بازار ABS از سوی فروشندگان اعلام شده است.

بازیکنان ABS انتظار دارند در کوتاه مدت با توجه به افزایش هزینه های بالادست، دسترسی محدود باشد. در بازارهای بالادست قیمت بوتادین ۲ هزار و ۹۵۰ دلار در هر تن سی اف آر چین گزار شده است، در همین حال قیمت ACN نیز ۱۳۰۰ دلار در هر تن با شرایط یکسان اعلام شده است.

برای استایرن نیز بازیکنان بازار با توجه به اورهال های واحدهای آسیایی، چشم انداز کوتاه مدت مثبتی انتظار دارند.

ارسال نظر