کد خبر : 38985

دو سناریو در انتظار بازار پلی پروپیلن

دو سناریو در انتظار بازار پلی پروپیلن

پتروتحلیل- قیمت پلی پروپیلن در چین با افزایش جزیی در هفته آتی روبه رو شد. این افزایش قیمت بیشتر متاثر از قیمت های آتی بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، گر چه قیمت پلی پروپیلن افزایش داشت، اما تقاضا به دلیل تعطیلات همچنان ضعیف است. این در حالی است که گفته می شود سطح موجودی ها بالاست و از این رو بعد از سال نوی چینی هم بهبود جزیی در بازار پیش بین می شود.

به این ترتیب قیمت پلی پروپیلن نساجی ۱۰۰۰ تا ۱۰۸۰ دلار در هر تن سی آی اف و به صورت نقدی گزارش شده است. محدوده قیمت در بازه بالایی ۲۵ دلار به دلیل پیشنهادات جدید یک سازنده عربستانی برای فوریه افزایش یافته است. برخی از بازیکنان بازار معتقدند؛ افزایش قیمت های آتی و همچنین تجمع تقاضاها پیش از تعطیلات سال نو از دلایل این رشد قیمت بوده است. در همین حال قیمت در هندوستان و ایالات متحده ۱۰۰۰ تا ۱۰۲۰ دلار در هر تن سی آی اف گزارش شده است.

یک تاجر گفت: بسیاری از محموله های ایالات متحده به چین پس از سال نو چینی وارد می شود و از این رو حجم محموله های خاورمیانه کاهش خواهد یافت. این در حالی است که بنابر گزارش منابع شرق خاورمیانه «بروج» و «پترو رابغ»، احتمال با اورهال روبه رو شوند.

در همین حال قیمت های داخلی نیز با ۲۰ دلار افزایش با توجه به معاملات آتی روبه رو شدند، هر چند فعالیتهای خرید محدود مانده است، انتظار می رود سطح عرضه داخلی بعد از تعطیلات افزایش یابد. یک تاجر گفت: فکر می کنم سطح موجودی سینوپک یک میلیون تن در ماه فوریه باشد و سبب فشار بر بازار شود.

این در حالی است که انتظار می رود بازار پلی پروپیلن در هفته آینده آرام باقی بماند. پیش بینی برای دوره پس از تعطیلات نیز متفاوت است. برخی از بازیکنان بر این باورند که افزایش سطح عرضه در بازارهای محلی و ورود محموله ها به بازار احتمال دارد سبب فشار بر بازار شود. در همین حال برخی دیگر هم می گویند: کاهش منابع در شرق خاورمیانه و کاهش نرخ در سراسر آسیا در طول ماه فوریه و مارس احتمال دارد این عوامل را جبران کند.

ارسال نظر