کد خبر : 36947

استقبال وزیر نفت از ورود وزارت اطلاعات به پرونده آتش سوزی پتروشیمی ها

پتروتحلیل- وزیر نفت گفت: از ورود وزارت اطلاعات به پرونده حوادث و آتش‌سوزی پتروشیمی‌ها استقبال می‌کنیم.

بیژن زنگنه درباره آخرین وضعیت از سرگیری سوآپ نفت خام ایران، گفت: مجوز فعال شدن سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای حاشیه خزر داده شده است.

این عضو کابینه دولت درباره طولانی شدن پروسه از سرگیری سوآپ نفت خام، اظهار داشت: زمانی که یک مسیری خشک می‌شود مدت‌ها برای راه اندازی آن زمان نیاز است، اما در حال حاضر تاکید براین بوده و مجوز داده شده که سوآپ نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهای حاشیه خزر فعال شود و دراین زمینه رایزنی‌ها درحال انجام است.

زنگنه در پاسخ به این سوال که سوخت مایع نیروگاه‌های شمال کشور با توقف سوآپ چگونه تامین می شود، اظهار داشت: سوآپ به طور کامل قطع نشده و مقدار اندکی سوآپ فرآورده نفتی انجام می‌گیرد، اما مهم سوآپ نفت خام بوده که انجام نمی‌شود.

وزیر نفت همچنین در خصوص ورود وزارت اطلاعات به موضوع آتش‌سوزی‌های اخیر، تاکید کرد: ورود وزارت اطلاعات به موضوع آتش سوزی‌ها مثبت و خوب است و وزارت نفت از بررسی این موضوع استقبال می کند، تا مساله ای در برخی مراکز وجود نداشته باشد.

پیش از این حمیدرضا عجمی مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت ملی صنایع پتروشیمی هفته جاری در جمع خبرنگاران با تشریح دلایل حوادث سریالی اخیر در سطح صنایع پتروشیمی از خطای انسانی و نادیده گرفتن ضوابط ایمنی به عنوان دو عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر صنعت پتروشیمی نام برده است.

ارسال نظر