کد خبر : 36754

دومین عرضه «تندگویان» برای پایین دستی ها

دومین عرضه «تندگویان» برای پایین دستی ها

پتروتحلیل- پتروشیمی تندگویان امروز برای دومین بار اقدام به عرضه پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری و نساجی به صورت قراردادهای بلندمدت در بورس کالا کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»،گریدهای بطری ۸۲۱، ۸۲۵، ۷۸۱ و ۷۸۵ و گریدهای نساجی ۶۴۱ و ۶۴۵ به صورت بلندمدت و سلف ۳ هفته آینده برای صنایع پایین دست عرضه شد.

به این ترتیب گریدهای ۸۲۱ و ۸۲۵ با قیمت پایه ۳ هزار و ۴۱۰ تومان و به ترتیب با حجم های ۱۳۰ و ۳۳۰ تن مورد معامله قرار گرفتند. گریدهای ۷۸۱و ۷۸۵ نیز با قیمت پایه ۳ هزار و ۲۴۹ تومان و به ترتیب با حجم های ۱۳۲ و ۲۲۰ تن خریداری شدند. به این ترتیب ۸۸۰ تن گرید بطری پتروشیمی تندگویان امروز در قالب قراردادهای بلندمدت فروخته شد. همچنین گریدهای TG این مجتمع هم به صورت قراردادهای بلندمدت عرضه شد. گرید ۶۴۵ با حجم ۳۹۶ تن و قیمت پایه ۲ هزار و ۷۶۴ تومان و گرید ۶۴۱ سوپربرایت نیز با حجم ۸۰۳ تن و با قیمت پایه ۲ هزار و ۸۹۳ و ۲ هزار و ۸۷۵ تومان و گرید ۶۴۵ نیز با حجم ۱۵۴ تن و قیمت پایه ۲ هزار و ۸۷۵ تومان مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه این کالاها براساس قیمت کشف شده و با ۱۰ درصد رقابت در معاملات قبلی بورس کالا تعیین شده است.

این در حالی است که قراردادهای بلندمدت پتروشیمی تندگویان با صنایع پایین دست به صورت ۶ تا یک ساله منعقد شده است.

در گروه محصولات شیمیایی نیز آمونیاک مایع و گاز پتروشیمی خراسان، تولوئن دی ایزوسیانات پتروشیمی کارون و آمونیاک مایع پتروشیمی کرمانشاه وارد سیستم مچینگ شدند.

به این ترتیب در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۴۳ هزار و ۴۰۳ تن کالا مورد معامله قرار گرفت. حجم عرضه ها در این تالار ۸۹ هزار و ۳۷۰ تن و تقاضا نیز ۴۷ هزار و ۷۱۳ تن رقم خورد.

معاملات قیر و وکیوم باتوم روز آرامی را سپری کردند، به طوری که وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس با حجم ۳۶۰۰ تن و با قیمت پایه ۵۳۷ تومان معامله شد.

عرضه ۱۲ هزارتنی وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز هم با تقاضای ۱۶ هزار و ۵۰ تنی روبه رو شد و در نهایت با رقابتی اندک مورد معامله قرار گرفت، میانگین نرخ خرید این کالا ۵۱۱ تومان و بیشترین قیمت خرید آن هم ۵۱۴ تومان رقم خورد.

لوب کات سنگین پالایش نفت تبریز هم با حجم ۱۰۰۰ تن و قیمت پایه ۸۱۸ تومان معامله شد.

در همین حال گوگرد گرانوله پالایش نفت تبریز با حجم ۱۵۰ تن ۳۰۰ تن تقاضا داشت، اما در نهایت با نرخ پایه ۲۱۹ تومان توسط کارگزاران خریداری شد. گوگرد گرانوله پالایش نفت تهران نیز وارد سیستم مچینگ شد.

ارسال نظر