کد خبر : 36748

افزایش ظرفیت واحد الفین و بوتادین پتروشیمی جم

پتروتحلیل- مدیرعامل پتروشیمی جم با اعلام خبر افزایش تولید پتروشیمی جم در یک سال آینده، گفت: درصدد رسیدن تولید به میزان ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی هستیم.

سید حسین میرافضلی در گفت و گو با نیپنا، با اشاره به تلاش برای افزایش ظرفیت واحدهای الفین، بوتادین، پلی پروپیلن و واحد پلی اتیلن سبک و سنگین به میزان ۱۰ درصد تا ۴۰ درصد ظرفیت کنونی، گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، این افزایش تولید در یک سال آتی انجام می شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، واحد الفین ۱۰ درصد و واحد بوتادین بیش از ۴۰ درصد افزایش ظرفیت خواهند داشت. هم اکنون نیز درحال بررسی دو پروژه هستیم که شامل پروژه پی.دی.اچ. و پروژه الفین دوم می شود و در این مسیر درخواست های مربوطه را به ان.پی.سی. ارسال کردیم.

میر افضلی با بیان این که برای اجرای این طرح ها با لایسنسور مذاکره شده است، گفت: در صورت تامین خوراک، بلافاصله مذاکرات مربوط به جذب فاینانس آغاز خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به افزایش تولید در سال جاری، گفت: مهمترین واحد شرکت که بیشترین تولید شرکت به آن اختصاص دارد واحد الفین است که تا سال ۱۳۹۴ تولید آن از مرز ۷۵ درصد ظرفیت اسمی نگذشته بود و به دنبال تولید با بالاترین ظرفیت ممکن هستیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به انجام اصلاحات و ایجاد تغییرات در سیستم و مساله خوراک مایع، گفت: هم اکنون محدودیتی در حوزه خوراک مایع نداریم و در این راستا چند فرایند اصلاحی را نیز در دو ماه آینده انجام می دهیم تا به تولید به میزان ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی برسیم.

وی با اشاره به تامین خوراک برخی پتروشیمی ها گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته بوتادین پتروشیمی صدف و پتروشیمی زیرمجموعه خودمان را تامین می کنیم؛ اولویت تامین نیاز بازار داخل است.

ارسال نظر