کد خبر : 36504

«شبریز» در صدر پالایشی ها

«شبریز» در صدر پالایشی ها

پتروتحلیل- در پایان اولین روز معاملاتی این هفته شاخص کل بورس با رشد ۳۵۳ واحدی به رقم ۷۶ هزار و ۵۷۹ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس آیفکس نیز ۱ واحد افزایش یافت و ۸۰۱ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در آغاز معاملات امروز شاهد روند متعادل و صعودی در اکثر نمادها بودیم. در گروه پالایشی معاملات پر حجم و مثبت پالایش نفت تبریز قابل توجه بود. سهام این پالایشی با افزایش تقاضا تا صف خرید نیز پیش رفت و پس از معامله ۲۰ میلیون سهم ۴٫۵ درصد رشد کرد. همچنین اقبال سرمایه گذاران از نماد شراز موجب تشکیل صف خرید در این نماد شد و با رشد ۴ درصدی بازار امروز را پشت سرگذاشت.

نمادهای شتران، شبندر و شاوان نیز که با افزایش قیمت همراه شدند در لحظات پایانی تحت تاثیر جو کلی بازار در محدوده منفی معامله شدند. اما تنها نماد منفی این گروه "شپنا" با افت ۳ درصدی مواجه شد و نزدیک به ۴۰ واحد بر شاخص کل بورس تاثیر منفی برجای گذاشت. از سویی دیگر سهام سرمایه گذاری صنعت نفت نیز با ۲ درصد کاهش به قیمت ۲۳۲ تومان رسید. در گروه شیمیایی، پتروشیمی شیراز پس از ارائه گزارش شفاف سازی در خصوص کاهش پیش بینی سود سال مالی ۱۳۹۵ آماده بازگشایی شد اما قیمت نخورد. در معاملات امروز نمادهای وپترو، پارسان، پترول و زاگرس با افزایش قیمت همراه شدند.

ارسال نظر