کد خبر : 32683

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به موضوع کدهای معاف از مالیات ورود می کند؟

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به موضوع کدهای معاف از مالیات ورود می کند؟

پتروتحلیل- رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی از ارسال نامه ای به معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی برای ایجاد محدودیت در خصوص کدهای معاف از مالیات در بازار پتروشیمی خبر داد.

عباسعلی متوسلیان در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: از سوی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی نامه ای به شعری مقدم در خصوص دارندگان کدهای معاف از مالیات در مناطق ویژه نوشته شده تا در این خصوص تصمیم گیری شده و قوانین جدیدی برای این افراد وضع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هنوز معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این خصوص اظهار نظر نکرده اند، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی در این صنعت، نیاز است که در این خصوص واکنش نشان بدهد؛ چرا که در حال حاضر افرادی که کدهای معاف از مالیات مناطق ویژه دارند، اقدام به فروش محصولات پتروشیمی در بازار داخل می کنند و به این ترتیب بازار را دچار تزلزل قیمتی کرده اند.

رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی تاکید کرد: با وجود این افراد، تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی با مشکلات بسیاری روبه رو شده اند و بازار پتروشیمی نیز چند نرخی شده است.

وی افزود: ضروری است قوانینی برای مقابله با دارندگان کدهای معاف از مالیات در مناطق ویژه وضع شود.

به گفته متوسلیان در حال حاضر برخی از پتروشیمی ها اقدام به تعیین باربری برای این شرکت ها می کنند که توانسته اندکی مشکلات را کمتر کند، اما نیاز است که پتروشیمی ها مالیات را پیش از فروش محصولات پتروشیمی به این افراد دریافت کرده و بعد از ارائه برگ سبز صادراتی اقدام به بازگشت مالیات به این افراد کنند تا به این ترتیب از ورود محصولات پتروشیمی معاف از مالیات به بازار داخل جلوگیری کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رانت بسیاری در این بازار به جیب دلالان سرازیر می شود و ضروری است که شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این موضوع ورود کرده و از پتروشیمی ها بخواهد تا در این خصوص قوانین تازه ای را اعمال کنند.

ارسال نظر