کد خبر : 32359

جزئیات جلسه مدیران ارشد صنعت پالایش کشور

پتروتحلیل- جلسه مدیران ارشد صنعت پالایش کشور با حضور معاون وزیر نفت و با تاکید بر اجرای پروژه های روزآمدکردن پالایشگاههای کشور برگزار شد.

عباس کاظمی در حاشیه جلسه مدیران ارشد صنعت پالایش کشور با اشاره به این که براساس مصوبه دولت پالایشگاههای کشور تا سال ١٣٩٧ باید سالانه ٣٠ درصد از سود سالانه خود را برای اجرای پروژه های روزآمدکردن هزینه کنند به شانا گفت: در این جلسه بر این موضوع تاکید شد.

کاظمی گفت: هم اکنون در بسیاری از پالایشگاههای کشور پروژه های روزآمدکردن و بهینه سازی تعریف شده و در حال اجراست، وانگهی در پالایشگاههایی که این موضوع اجرا نشده به شدت به دنبال اعمال آن هستیم.

از سال گذشته تاکنون با بهره برداری از طرحهای جدید توسعه و بهینه سازی پالایشگاهی، ظرفیت پالایش نفت ایران به روزانه یک میلیون و ٨۵٠ هزار بشکه افزایش یافته است که در مقایسه با ابتدای برنامه چهارم توسعه حدود یک میلیون و ۶٠٠ هزار بشکه در روز افزایش یافته است. از سوی دیگر امسال چهار طرح جدید بنزین سازی و توسعه در پالایشگاههای نفت لاوان، اصفهان، بندرعباس و تبریز در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت که در مجموع با راه اندازی این ۴ طرح جدید روزانه حدود ١٢٧ تا ١٣٠ هزار بشکه دیگر به ظرفیت پالایش طلای سیاه کشور افزوده می شود.

طرح بنزین سازی اصفهان با سه واحد جدید فرآیندی با ظرفیت روزانه ٢۵ هزار بشکه، طرح بنزین سازی بندرعباس با ٩ واحد فرآیندی با ظرفیت ٢۵ هزار بشکه، طرح بنزین سازی پالایشگاه تبریز با سه واحد فرآیندی با ظرفیت ٢٠ هزار بشکه و طرح توسعه و بهینه سازی پالایشگاه لاوان با ٨ واحد فرآیندی و ظرفیت ۵٠ هزار بشکه از جمله طرحهای جدید در صنعت پالایش ایران بوده است.

ارسال نظر