کد خبر : 30953

نژادسلیم خبر داد: مذاکرات هلدینگ خلیج فارس برای ورود به بورس لندن

نژادسلیم خبر داد: مذاکرات هلدینگ خلیج فارس برای ورود به بورس لندن

پتروتحلیل- مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از امضای تفاهم نامه با ۵ شرکت اروپایی و مذاکرات اولیه برای ورود به بورس لندن خبر داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، عادل نژادسلیم در مجمع عمومی شرکت هلدینگ خلیج فارس که روز گذشته برگزار شد با اشاره به نمایشگاه های برلین، ژنو و وین برای ارتباط بیشتر با سرمایه گذاران خارجی گفت: هلدینگ خلیج فارس با ۱۵ کشور اروپایی مذاکراتی داشته است که با ۵ تا از آنها تاکنون تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این مذاکرات برای پی گیری فایناس در هر هفته با ۲ شرکت خارجی ادامه دارد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس همچنین به انجام مذاکرات برای ورود به بورس لندن اشاره کرد و گفت: مقدمات اولیه برای ورود به بورس لندن انجام شده است.

نژادسلیم در ادامه تاکید کرد: پتانسیل های هلدینگ خلیج فارس بسیار بالاست و در ماههای آینده وضعیت این هلدینگ بهتر نیز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به خریداری ۸۰ درصد سهام پالایشگاه بید بلند تاکید کرد: بهره برداری از پالایشگاه بید بلند ۲ در سال ۹۷ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در ادامه افزود: برنامه هلدینگ خلیج فارس در امسال رسیدن به ۸۱ درصد ظرفیت اسمی است که تاکنون در نیمه اول امسال به ۷۹ درصد ظرفیت اسمی با وجود اورهال ها و کمبود خوراک و .... رسیده ایم و پیش بینی می شود امسال به ظرفیت ۸۱ درصد نیز برسیم.

وی همچنین به افزایش ۱۰ میلیارد دلاری سود و ساخت ۳ کاتالیست در مجموعه هدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: با تعییر سبد مایع هلدینگ خلیج فارس، این شرکت بهترین پرتفوی را دارد، از سوی دیگر از نظر پژوهشی و زیست محیطی و همچنین قطع وابستگی به کشورهای دیگر نیز هلدینگ خلیج فارس توانسته گام های اساسی ای را بردارد. به این ترتیب هلدینگ خلیج فارس بهترین شرکت کشور در ارزش افزوده، صادرات، ارزش بازار و شاخص فروش است.

ارسال نظر