کد خبر : 29565

بیات: اصلاح پروانه های بهره برداری ضروری است

bayat1

پتروتحلیل- وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید صرفا به خاطر داشتن واحد تولیدی به افراد پروانه بهره برداری بدهد.

عبدالحسین بیات، عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و کارشناس صنعت پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» با بیان این مطلب گفت:به نظر می رسد برخی از پروانه های بهره برداری به افرادی داده شده که واحدهای تولیدی فعالی ندارند، حال آنکه نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان ها می توانند به واحدهای تولیدی به طور منظم هر دو هفته یک بار سرکشی کرده و واحدهای غیرفعال را شناسایی و اجازه خرید آنها را در بورس کالای ایران لغو کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اگر سرکشی نمایندگان استانها به طور منظم انجام شود، با ورود دوباره واحدهای تولیدی به چرخه تولید، دوباره پروانه بهره برداری آنها فعال شده و اجازه خریدهای بورسی به آنها بازگردانده می شود.

بیات تاکید کرد: اگر فرآیند دادن پروانه های بهره برداری به واحدهای تولید اصلاح شود، بورس بهترین مکان برای عرضه محصولات پتروشیمی است.

این کارشناس صنعت پتروشیمی در پاسخ به این سوال که چرا مجتمع های خوراک مایع مانند خلیج فارس اجازه خرید میعانات در بورس انرژی را ندارند، به «پتروتحلیل» گفت: به دلیل ماهیت کارشناسی و تخصصی خوراک های بین مجتمعی، نمی توان آنها را در بورس عرضه کرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه مجتمع های پتروشیمی در حال تولید و فعالیت هستند و بورس همواره نوساناتی دارد، به نظر می رسد قراردادهای بین مجتمعی برای تامین خوراک بهتر از بورس است، از این رو بنده موافق عرضه خوراک بین مجتمعی در بورس نیستم.

ارسال نظر