کد خبر : 23471

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی بوشهر تا پایان مردادماه

پتروتحلیل- پیشرفت فیزیکی فاز نخست پتروشیمی بوشهر تا پایان مردادماه امسال به ۴٩,۶۶ درصد رسیده و پیش بینی می شود هم اکنون این میزان فراتر رفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، هم اکنون فاینانس ١,٩ میلیارد یورویی فاز دوم این طرح نیز مراحل نهایی خود را طی کرده و به زودی عملیاتی می شود.

فاینانس فاز نخست پتروشیمی بوشهر از ٢۵ فروردین ماه امسال عملیاتی شده است، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته فاز نخست این طرح در نیمه دوم سال آینده راه اندازی می شود.

پتروشیمی بوشهر با عملیاتی شدن فاینانس فاز یک خود در یک سال گذشته به شدت فعال شده است، این طرح با ظرفیت سه میلیون تن محصول در سال اجرا می شود و شامل واحدهای اتان، اتیلن، برشهای سه کربنه، متانول، گوگرد، پلی اتیلن سبک و سنگین خطی، اسید استیک می شود.

پتروشیمی بوشهر با هدف تولید سالانه یک میلیون و ۶۵٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.

پتروشیمی بوشهر همچنین ظرفیت ١۵٠ هزار تن جداسازی گوگرد، ٢٩۵ میلیون فوت مکعب در روز بازیابی اتان و ٣٢۴ میلیون فوت مکعب در روز شیرین سازی گاز را دارد.

ارسال نظر