کد خبر : 23088

معاملات بلوکی «فارس» و «مبین» ناجی شاخص کل

Iran-Tehran-Stock-Exchange-TSE-Iranian

پتروتحلیل- در پایان معاملات امروز بورس تهران، شاخص کل با کاهش ۲۲۵ واحد به عدد ۶۱ هزار و ۳۲۸ واحد رسید. همچنین در بازار فرابورس شاخص آیفکس ۱۰ واحد ارزش خود را از دست داد و در عدد ۶۷۲ واحد متوقف شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ادامه روند منفی بازار و کاهش قیمت سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی امروز نیز نمادهای معاملاتی شپنا و شبندر جمعا ۱۰۷ واحد شاخص کل را منفی کردند.

از سویی دیگر نماد "شاوان" در بازار فرابورس مورد معامله قرار گرفت و ۳۵ درصد ارزش خود را از دست داد و بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس بر جای گذاشت. در میان شرکت های پالایشی نمادهای شپنا، شبندر و شتران بیشترین حجم معاملات را رقم زدند و بیش از ۴ درصد ارزش خود را از دست دادند.

در گروه محصولات شیمیایی که در صدر آن شرکت های پتروشیمی قرار دارند همانند روز های گذشته کم رمق ظاهر شدند و در اکثر نمادها حجم معاملات کمتر از حجم مبنا شرکت ها رقم خورد. نمادهای شپلی و شیراز بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

اما در طی معاملات روز جاری معامله بلوکی شرکت های پتروشیمی مبین با معامله ۲۸ میلیون سهم و پتروشیمی خلیج فارس با معامله ۲٫۴ میلیون سهم توسط سهامدار حقوقی موجب شد شاخص کل بورس از سقوط به کانال ۶۰ هزار نجات پیدا کند.

ارسال نظر