کد خبر : 22684

آغاز ساخت مجتمع پتروشیمی مکران

پتروتحلیل- امروز با حضور وزیر دفاع، وزیر صنعت، معدن و تجارت و مشاور عالی رئیس جمهور در امور مناطق آزاد ساخت مجتمع پتروشیمی مکران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها در راستای تبدیل چابهار به قطب سوم پتروشیمی کشور است، گفت: درصدد هستیم تا با استفاده از فناوری های روز دنیا، پسماندهای ناشی از مجتمع پتروشیمی تصفیه و برای فضای سبز استفاده شود.

نعمت زاده همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه لاستیک سازی در شمال سیستان و بلوچستان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: مناقصه اجرای این طرح ، انجام و پیمانکار و محل احداث نیز مشخص شده است.

سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش پشتوانه توسعه در سواحل مکران را فراهم می کند، گفت: اجرای طرح های پتروشیمی و فولاد در سواحل جنوبی سیستان و بلوچستان، موجب افزایش امنیت پایدار، اشتغالزایی و سرمایه گذاری خواهد بود.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی مکران چابهار هم با اشاره به اینکه ظرفیت تولید این مجتمع ۲۳ میلیون تن است، گفت: در این مجتمع ۱۷ واحد پتروشیمی در ۱۲۰۰هکتار مساحت طی سه مرحله در مدت ۱۰ سال احداث می شود.

موثقی نیا افزود: مجوز محیط زیست برای ساخت این مجتمع گرفته شده و همچنین با شرکت گاز برای سوخت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز قرار داد بسته شد.

ارسال نظر