کد خبر : 22354

افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ پتروشیمی مهاباد

پتروتحلیل-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دیگر فازهای پتروشیمی مهاباد به زودی افتتاح می شود، گفت: مهاباد با داشتن زیرساخت‌های مناسب همچون گمرک، راه آهن، صنایع پتروشیمی و دیگر ظرفیت ها می تواند فضای مناسبی برای جذب سرمایه گذاران داخلی وخارجی به شمار آید.

به گزارش خبرگزاری مجلس، عثمان احمدی ،درخصوص چگونگی جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران، گفت: جذب سرمایه های ایرانیان خارج از کشور و یا سرمایه های خارجی درایران باید بیشتر از این مورد توجه قرارگیرد و در برخی موارد می توان به آن ها این حق را داد تا برای ورود سرمایه هایشان به داخل شروطی را تعیین کنند و چگونگی چشم انداز سرمایه های خود را برای آینده مورد ارزیابی قرار دهند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای جذب هرچه بهتر و بیشترسرمایه های خارجی می توان ظرفیت و پتانسیل‌های اقتصادی کشور را به آن ها معرفی کرد تا با کمترین دغدغه علاقمند به سرمایه گذاری در مناطق مورد نظرشان شود.

وی یادآور شد: شهرهایی همچون مهاباد با داشتن زیرساخت های مناسب همچون گمرک، راه آهن، صنایع پتروشیمی و دیگر ظرفیت‌ها از جمله مناطق خوب اقتصادی کشور محسوب می شود که می تواند علاوه بر داشتن پتانسیل های فراوان ، فضای مناسبی برای رونق کسب و کار در منطقه آذربایجان غربی به شمار آید.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است به زودی شاهد افتتاح فازهای ۱۵ و ۱۶ صنایع پتروشیمی مهاباد با حضور وزرای دولت خواهیم بود که علاوه براینکه درجذب سرمایه داخلی و خارجی موثر است،می تواند اشتغال آفرین هم باشد.

وی یادآورشد: با بهره برداری از مجتمع پتروشیمی مهاباد که در ۱۵ کیلومتری محور مهاباد به ارومیه واقع شده ،تحول شگرفی در بخش صنعت و اقتصاد استان آذربایجان غربی روی می دهد و چرخ‌های صنعت این منطقه شتاب بیشتری می گیرد.

احمدی تصریح کرد: با توجه به داشتن شرایط سرمایه گذاری درمهاباد تمامی ادارات و سازمان‌های این منطقه تجاری این آمادگی را دارند تا راهنمایی‌های لازم اقتصادی و چگونگی توسعه کسب وکار این منطقه را به سرمایه گذاران ارایه دهند.

ارسال نظر