کد خبر : 22183

کاهش قیمت پی وی سی در آسیا

PVC-F flexible pipe Fotolia_1120980_M

پتروتحلیل- طبق گزارشات قیمت وینیل کلرید تا پایان معاملات هفته گذشته در بازار نقدی آسیای شرقی با سیستم پرداخت و تحویلِ CFR در قیمت ۶۹۰ دلار در هر تن باقی ماند و در بازار نقدی آسیای جنوب شرقی با سیستم پرداخت و تحویل CFR با کاهش ۱۰ دلاری، ۷۲۰ دلار در هر تن معامله شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، منابع این بازار اشاره کردند که به طور کلی رغبت خرید بالا نبوده است. این ایجاد ثبات در زمانی صورت گرفت که قیمت پلی وینیل کلرید (پی وی سی) با روند نزولی روبه رو بود.

به گفتۀ معامله کنندگان قیمت وینیل کلرید در هفتۀ گذشته در بازار نقدیِ اروپای شمال غربی با سیستم فروشِ FOB در بازۀ قیمتیِ ۶۳۵ تا ۶۴۰ دلار باقی ماند. به گفتۀ منابع آگاه این ثبات قیمت علیرغم پایین آمدن قیمت اتیلن در بازار نقدی بهمراه روند با ثبات بازار پلی وینیل کلرید (پی وی سی) رخ داده است.

در همین حال طبق گزارشات وینیل کلرید در بازار نقدی ایالات متحده با سیستم فروش FOB با ۲۰ دلار کاهش بین ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار در هر تن معامله شد. به گفتۀ برخی از معامله کنندگان این کاهش قیمت متأثر از کاهش قیمت نفت خام بوده و همچنین عرضۀ کافی این ماده در پی از سر گیری فعالیت های برخی از کارخانه های وینیل کلرید در این کشور فشار بیشتری را بر بازار نقدی (برای کاهش قیمت) وارد آورده است.

ارسال نظر