کد خبر : 22159

پلی اتیلن زیر ۱۰۰۰ دلار می رود؟

hdpe1

پتروتحلیل- یک تولیدکننده عمده در خاورمیانه قیمت پلی اتیلن را در آسیای جنوب شرقی برای ماه سپتامبر با کاهش نسبت به ماه اوت اعلام کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این تولیدکننده عمده یکی از دلایل کاهش قیمت را افت تقاضا در ماه سپتامبر در سراسر بازارهای منطقه عنوان کرد.

براساس گزارش (chemorbis) این در حالی است که رقابت تولیدکنندگان در خاورمیانه ممکن است سبب اعلام قیمت های پیشنهادی کمتر در جنوب شرقی آسیا شود، از سوی دیگر تامین کننده های نفتا در خاورمیانه با حجم بالای موجودی روبه رو هستند.

از این رو این منبع عمده تولید کننده قیمت پلی اتیلن سنگین فیلم و تزریقی را یک هزار و ۲۰۰ دلار در هر تن و قیمت پلی اتیلن سبک خطی را یک هزار و ۱۸۰ دلار در هر تن و به صورت نقدی اعلام کرد که در مقایسه با اوایل آگوست پلی اتیلن سنگین با ۱۲۰ دلار و پلی اتیلن سبک خطی ۱۴۰ دلار کاهش را نشان می دهد.

در همین حال برخی از معامله گران گزارش دادند که یک تولیدکننده عمده عربستان سعودی پیشنهاد قیمتی خود را برای پلی اتیلن در ماه سپتامبر ارایه داده است، اما پس از مدت کوتاهی پیشنهادات قیمتی خود را پس گرفته است. گفته می شود این تولیدکننده عمده قیمت پلی اتیلن سبک خطی خود را برای ماه سپتامبر در محدوده یک هزار و ۱۸۰ تا یک هزار و ۱۹۰ دلار در هر تن و به صورت نقدی پیشنهاد داده بود. اما با توجه به اینکه در بازار سطوح رقابتی تر وجود داشت، از معامله کناره گیری کرد.

این در حالی است که قیمت نفت خام کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه و در بورس نایمکس ذکر شده است، حال آنکه اقتصاد چین در حال ضعیف شدن است و با توجه به این موضوع ممکن است پیشنهادات قیمتی در ماه سپتامبر با تاخیر روبه رو شوند.

از سوی دیگر تاجران نیز گزارش داده اند که قیمت پلی اتیلن از سوی تولیدکننده های عربستانی یک هزار و ۱۸۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین و یک هزار و ۱۶۰ دلار در هر تن برای پلی اتیلن سبک خطی و به صورت نقدی عنوان شده است که در مقایسه با ماه اوت پلی اتیلن سبک خطی ۱۲۰ دلار کاهش داشته است.

این تاجران معتقدند؛ هنوز هم قیمت های اعلام شده برای ماه سپتامبر در سطح بالایی با توجه به قیمت نفتا و اتیلن قرار دارند، به گفته این گروه با توجه به هزینه های جاری، قیمت ها می تواند کمتر از یک هزار دلار در هر تن نیز قرار گیرد.

ارسال نظر