کد خبر : 2171

کمک بخش خصوصی نبود، صادرات پتروشیمی در سال ۹۱ افت شدید می‌کرد

علی معصومی در نشستی خبری امروز که به مناسبت بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت برگزار شده بود با تاکید بر حضور و نقش بخش خصوصی و تشکلهای تولید و صنعتی در اقتصاد ملی، اظهارداشت: سال گذشته صادرات غیر نفتی علی رغم همه مشکلات و ادامه تحریمها به ۴۱٫۳ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه قبل تنها ۶ درصد کاهش نشان می دهد.

وی با اشاره به نقش پر اهمیت بخش خصوصی در حوزه صادرات غیرنفتی، افزود: در صورت عدم همکاری و مساعدت بخش خصوصی صادرات میعانات گازی و پتروشیمی سال گذشته کشور با کاهش قابل توجهی روبه رو می گردید.

به گفته معصومی حماسه اقتصادی یعنی پر رنگ شدن نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور که همین باعث گردید تا برگزاری روز ملی صنعت و معدن به بخش خصوصی واگذار شد که خوشبختانه با استقبال این بخش نیز همراه بود.

ریس مرکز پژوهش ، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت با اشاره به نقش پر اهمیت فرهنگ تولید و تجارت در توسعه صنعت کشور ، اظهارداشت: در دهه تولید ملی باید به بخش تحقیق و توسعه و فرهنگ توجه ویژه ای گردد تا بتوانیم از حداکثر توانمندیهای داخلی استفاده نماییم.

وی از جمله برنامه های دهه صنعت را برگزاری ۱۳ نشست تخصصی و برگزاری نمایشگاه برشمرد و افزود: تلاش می شود این اقدامات موضوعاتی از قبیل بحثهای فرهنگی نوآوری ، تحقیق و توسعه ، خدمات فنی و مهندسی ، فناوری و صنایع پیشرفته ، تولیدات صنعتی و معدنی و توزیع را در برگیرد.

رئیس مرکز پژوهش ، توسعه فناوری و صنایع نوین وزارت صنعت ، معدن و تجارت با برشمردن سایر اقدامات در دهه بزرگداشت تولید ملی اضافه کرد : تمامی برنامه ها را در محورهای نشست های خبری ، همایشهای تخصصی، افتتاح و رونمایی از طرحها و پروژه ها و اسناد مختلف ، حضور در نمایشگاه ساخت ایران ۲ ، ارائه گزارش عملکرد در سطح ملی و استانی و امضای تفاهم نامه های همکاری و معرفی برترینها و نمونه ها در مقیاس ملی و استانی برگزار می کنیم.

ارسال نظر