کد خبر : 20784

افزایش سود سابیک عربستان

مدیر عامل شرکت سابیک‎ از افزایش سود این شرکت در سه ماهه دوم سال میلادی خبر داد. به گزارش خبرگزاری رویترز از دوبی، یوسف عبدالله البنیان در مصاحبه ای با رویترز تصریح کرد: افزایش قیمت محصولات تولیدی این شرکت و توجه به مدیریت هزینه دلایل اصلی سود سرشار این شرکت در سه ماهه دوم سال بود. این سود حتی بیش از حدی بود که تحلیلگران انتظار آن را داشتند.

سابیک دیروز( یکشنبه ـ ۴ مرداد ماه) گزارش سود خود را در این دوره منتشر کرد که براین اساس، این شرکت توانست در طول سه ماهه منتهی به ٣٠ ژوئن، ۶ میلیارد و ١٧٠ میلیون ریال عربستان (معادل یک میلیارد و ۶۴٠ میلیون دلار) به دست آورد. البته این میزان، کمتر از سود این شرکت در مدت مشابه پارسال بود اما نکته اینجاست که این رقم، بسیار بالاتر از میزانی بود که تحلیلگران، پیش بینی کرده بودند. طبق برآوردهای این تحلیلگران که رویترز پیش از این، از آنها در این مورد سئوال کرده بود، این شرکت با توجه به شرائط بازار و میزان تولید باید تنها ۴ میلیارد و ٩۶ میلیون ریال عربستان سود از فروش محصولاتش در این دوره به دست می آورد.

به طور کلی، سابیک در سه ماهه دوم سال ۴٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون ریال عربستان فروش داشت که نسبت به رقم مشابه در سال گذشته افت داشته است. در سه ماهه دوم پارسال این شرکت توانست ۴٨ میلیارد و ١۵٠ میلیون ریال عربستان از فروش محصولاتش درآمد کسب کند. کل فروش سابیک در طول سه ماهه نخست امسال تنها به رقم ٣۵ میلیارد و ۵۶٠ میلیون دلار رسید. به گفته مدیرکل سابیک، قیمت محصولات تولیدی شرکت در سه ماهه دوم به طور میانگین ٢٠ درصد رشد در مقایسه با نیمه دوم داشته است.

وی ادامه داد: به علاوه، سابیک به تقاضای تک تک مشتریان توجه داشت که این موجب شد تولید آن ٢درصد نسبت به سه ماهه نخست بیشتر شود و همچنین توانست هزینه های خود را به خوبی در این مدت مدیریت کند. وی گفت: ما در این مدت توانستیم از پویایی حاصل از تغییرات بازار در اروپا و چین برای بهبود عملکرد داراییهای بین المللی شرکت بهره ببریم. وی توضیح خاصی در مورد این جمله نداد.

وی در مورد آینده شرکت گفت: ما معمولا نمی توانیم برآورد دقیقی از قیمتها در آینده ارائه دهیم ولی چیزی که در حال حاضر می بینیم فشار بر قیمتها به دلیل افت قیمت نفت خام است. با این حال، ما سعی می کنیم تمرکز خود را بر عواملی که می توانیم در آنها تغییر ایجاد کنیم، حفظ کنیم.

ارسال نظر