کد خبر : 19448

دولت برای کود پتروشیمی ها تصمیم می گیرد

kood

پتروتحلیل- براساس مصوبه دولت تا پایان خردادماه تغییری در قیمت کود نداشتیم.

علیرضا ولی،مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی امروز در جلسه مطبوعاتی گفت: بر اساس تصمیم‌های اخذشده مشکل افزایش قیمت کود برای بخش کشاورزی که با شرکت‌های پتروشیمی وجود داشت مرتفع شد و تا پایان خردادماه افزایشی در قیمت کود نداشتیم و پس از آن نیز باید توسط دولت تغییرات آن لحاظ شود.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی به هیچ‌عنوان با افزایش قیمت کودهای شیمیایی موافق نیست، اما پتروشیمی‌ها تمایل دارند که در سال جاری قیمت را افزایش دهند که در این راستا منتظر تصمیم دولت هستیم و همچنان تولیدات کود ازته برای بخش کشاورزی آماده است.

ولی از کاهش واردات خبر داد و گفت: با تکیه بر تولیدات داخلی تلاش می‌کنیم که کودهای مصرفی بخش کشاورزی را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنیم، به‌گونه‌ای که با پتروشیمی رازی برای تولید ۱۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم فسفات (DAP) قرارداد بسته شده است.

وی همچنین افزود: تأمین و تدارک کود سولفات پتانسیل (SOP) از آنجا که تولید این کود به‌دلیل مخاطرات زیست‌میحطی در دنیا رو به کاهش است، با استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی تأمین و تدارک کردیم.

ولی یادآور شد: پنج کارخانه کود ازته در کشور در استان‌های فارس، خراسان و در جنوب کشور در منطقه بندر امام و پردیس قرار دارند که کود تولیدشده آنها را خریداری می‌کنیم و حدود یک میلیون تن از کود اوره مورد نیاز از کارخانه پردیس و ۳۰۰ هزار تن آن را از پتروشیمی‌های دیگر تحویل می‌گیریم.

ارسال نظر