کد خبر : 19362

خبرهای کوتاه از پتروشیمی های بورسی

petrochimical

پتروتحلیل- پتروشیمی امیر کبیر در حالی کارنامه تولید و فروش دو ماهه ارائه داد که پتروشیمی نوری نیز صورت‌های مالی خود را منتشر کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، امروز بازار سهام اگر چه شاهد باز شدن نماد شرکت پتروشیمی مبین بود اما چند شرکت‌ پتروشیمی اطلاعیه‌های جداگانه‌ای منتشر کردند. براین اساس امروز پتروشیمی نوری (برزویه) اعلام کرد: در سال ۱۳۹۳ این شرکت با دریافت میزان ۴ هزار و ۱۴ تن میعانات گازی و سایر مواد اولیه به عنوان خوراک نسبت به تولید و فروش محصولات اقدام کرد. جمع کل فروش‌های داخلی و صادراتی شرکت در سال مذکور معادل ۸۰ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال بوده که شامل فروش ارزی صادراتی به مبلغ ۸۰۲ میلیون دلار(معادل ۲۴ هزار و ۲۸۳ میلیارد ریال ) و فروش ارزی داخلی به مبلغ یک هزار و ۷۴۶ میلیون دلار (مبلغ ۴۵ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال) و فروش داخلی ریالی جمعا به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۳۱ میلیارد ریال بوده است. همچنین به منظور تامین قسمتی از اکتان افزا و گازوئیل مصرفی کشور نسبت به تولید و فروش مقدار ۱۵۱ هزار و ۶۹۵ تن ریفرمیت به ارزش ۱۷۱ میلیون دلار و برش سنگین به مقدار یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۳ تن به ارزش یک میلیارد و ۲۸ میلیون دلار جمعا به مبلغ یک میلیارد و ۱۹۹ میلیون دلار در سال مالی ۱۳۹۳ اقدام و تحویل شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی شده است. در ضمن سود هر سهم در سال ۱۳۹۳ مبلغ یک‌هزار و ۷۱۳ ریال اعلام شده است. در صورت‌های مالی گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالیانه (منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۳) پیش‌بینی شده در سال ۹۴، ۴ میلیون و ۲ هزار تن محصول تولید شود که همان میزان هم به فروش برسد. این در حالی است که جهت تحقق این برنامه نیاز به ۳۹۶۵ هزار تن نفتا و ۲۳۸ هزار تن بنزین پیرولیز است. (پروژه آروماتیک چهارم پتروشیمی نوری (برزویه) به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمیایی تولید آروماتیک با ظرفیت یک هزار و ۲۸۰ تن انواع محصولات اصلی آروماتیک و حدود ۳ هزار و ۱۰۰ تن در سال سایر محصولات جانبی آروماتیک از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است.)

همچنین پتروشیمی امیرکبیر در گزارش آمار تولید و فروش دو ماهه اعلام کرد: در دو ماه ابتدایی سال جاری ۹۲ هزار و ۹۱۲ تن انواع محصول تولید شد که ۴۱ هزار و ۱۴۸ تن آن مربوط به تولید اردیبهشت‌ماه و ۵۱ هزار و ۷۶۴ تن مربوط به فروردین‌ماه بوده است. همچنین کل میزان فروش در دو ماه ابتدایی سال جاری در مجموع ۸۷ هزار و ۹۰۱ تن انواع محصول بود که ۴۴ هزار و ۳۱۰ تن آن مربوط به اردیبهشت ماه و ۴۳ هزار و ۵۹۱ تن آن مربوط به فروردین‌ماه بوده است. مبلغ کل فروش یک‌هزار و ۱۶۴ میلیارد و ۱۷ میلیون ریال بوده که سهم اردیبهشت‌ماه یک‌هزار و ۶۷۰ میلیارد و ۶۵۸ میلیون ریال و سهم یک ماه ابتدایی سال جاری یک‌هزار و ۴۹۳ میلیارد و ۳۵۹ میلیون ریال بود.

پتروشیمی فارابی نیز اعلام کرد: براساس تصمیم مجمع عمومی فوق العاده یک تیرماه افزایش سرمایه شرکت از ۵۰ میلیارد ریال به ۱۵۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی معادل ۱۰۰ میلیارد ریال در ۲۵ خردادماه در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.

در اطلاعیه دیگری همچنین شرکت صنایع شیمیایی فارس اعلام کرد: مجمع عمومی عادی صاحبان سهام این شرکت در روز ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود و سود سهام پیشنهادی ۱۰۰ ریال نیز از ۱۵ بهمن ماه تا ۱۶ اسفندماه سال جاری توزیع می‌شود.

صنایع پتروشیمی کرمانشاه نیز کمیته حسابرسی و واحد حسابرسی داخلی خود را معرفی کرد. بدین ترتیب محسن حبیب به عنوان رئیس، جمشید محمدی به عنوان عضو و فرهاد قاسم زاده پور مطلق نیز به عنوان عضو و دبیر کمیته انتخاب شدند.

پتروشیمی جهرم نیز اعضای هیات‌مدیره خود را معرفی کرد. بدین ترتیب «احمد صادقی» از شرکت مهد امید آرین به عنوان رئیس هیات‌مدیره به جای حسین ابراهیمی و «محسن ابراهیمی جمارانی» از بانک صادرات به عنوان عضو هیات مدیره به جای داوود رضا ربانی تعیین شدند.

اعضای هیات‌مدیره پتروشیمی فسا نیز تغییر کرد. «احمد صادقی» به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری مهد امید آرین به عنوان عضو هیات مدیره به جای حسین ابراهیمی و «محمد شفیع جلالوند» از بانک صادرات به عنوان عضو هیات مدیره به جای داوود رضا ربانی انتخاب شد.

پیش از این هم اعضای هیات مدیره پتروشیمی زاگرس هم تعیین شده بودند که تنها محمد حسین قائمی از گروه پتروشیمی تابان فردا به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب شده بود.

همچنین در گزارش مربوط به تصمیم مجمع برگزار شده کود شیمیایی اوره لردگان (با سرمایه یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال، ۳ ریال) زیان عملیاتی هر سهم ۳ ریال اعلام شد.

پتروشیمی زنجان علاوه بر انتشار اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۳ با سرمایه ثبت شده ۵۵۶ میلیارد و ۳۲۳ میلیون ریال (حسابرسی نشده) اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای منتهی به ۳۱ شهریورماه سال ۹۳ (حسابرسی‌شده) شرکت بازرگانی پتروشیمی زنجان با سرمایه ثبت شده یک‌میلیارد ریال و شهرک صنعتی پتروشیمی زنجان با سرمایه ثبت شده یک میلیارد ریال را نیز منتشر کرد.

همچنین در تازه‌ترین گزارش منتشر شده مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی اطلاعات و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۹۳ با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریال را منتشر کرد.

ارسال نظر