کد خبر : 19167

افزایش صادرات استایرن از آسیا به اروپا

menome2

پتروتحلیل- انتظار می رود در ماه جولای میزان صادرات استایرن از آسیا به اروپا افزایش بیشتری یابد.

به گزارش پایگاه تخصصی پلاست مارت، منابع صنعتی پیش بینی می کنند در پی افزایش قیمت استایرن مونومر در بازار اروپا، حجم واردات این محصول به بنادر بزرگی نظیر آنتورپ، روتردام و آمستردام طی ماه جولای افزایش یابد.

در هفته های اخیر بهای استایرن مونومر بر مبنای FOB بنادر آنتورپ، روتردام و آمستردام به ۱۳۷۳ دلار و ۵۰ سنت رسیده است. این درحالیست که این محصول در آسیا بر مبنای FOB کره جنوبی و CFR چین به ترتیب با قیمت ۱۲۶۴ و ۱۲۸۸ دلار و ۵۰ سنت معامله می شود.

در ماه مه میلادی و به دنبال افزایش بهای استایرن مونومر در بازار آسیا، جریان معمول واردات از آسیا به اروپا به طور مقطعی تغییر کرد و ۲۰ هزار تا ۲۵ هزار تن از این محصول از بنادر اروپا روانه بازار آسیا شد.

پس از آن که عرضه کنندگان آسیایی در ماه جاری میلادی عمده سهم صادرات این محصول به بازار اروپا را نسبت به تولیدکنندگان آمریکایی بدست آوردند؛ انتظار می رود در ماه جولای میزان صادرات استایرن از آسیا به اروپا افزایش بیشتری یابد.

بر اساس داده های یورو استات، حجم واردات این محصول به کشورهای اتحادیه اروپا در سه ماه نخست سال جاری میلادی، با میانگین ۵۷ هزار و ۹۲۳ تن درماه، به ۱۷۳ هزار و ۷۶۸ تن رسید. بیشتر این مقدار از سوی عربستان صعودی، روسیه و ایالات متحده صادر می شود. این سه کشور در مجموع ۸۴ هزار و ۱۲۴ تن استایرن مونومر، که تقریبا نیمی از کل واردات صورت گرفته را تشکیل می دهد؛ ارسال کرده اند.

با توجه به روند نزولی بهای این محصول در بازار آسیا، در حال حاضر اروپا همچنین مقصدی جذاب تر برای عرضه کنندگان آمریکایی خواهد بود.

ارسال نظر