کد خبر : 19004

آمادگی شرکت ملی پتروشیمی برای سرمایه گذاری در قصرشیرین

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران از آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در زمینه صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان مرزی قصرشیرین خبر داد.

به گزارش ایرنا، عباس شعری مقدم امروز در بازدید از مرزهای پرویزخان و خسروی در شهرستان قصرشیرین که با هدف امکان سنجی ظرفیت های این شهرستان مرزی برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی انجام شد، افزود: همکاران ما امکان سنجی برای تولید محصول در صورت ایجاد صنایع پایین دست را دارند.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: سرمایه گذاران از پتانسیل ها و امنیت شهرستان قصرشیرین برای ایجاد سرمایه گذاری بی اطلاع هستند و این مهم برای آنها اطلاع رسانی نشده است. شعری مقدم افزود: تلاش می کنیم با ورود سرمایه گذاران شاهد ایجاد سودآوری و اشتغال زایی در این منطقه باشیم. وی تاکید کرد: مردم این سرزمین در دوران هشت سال دفاع مقدس خط مقدم جبهه بودند لذا شایسته بهترین امکانات هستند. شعری مقدم گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به مناطق محروم و به ویژه شهرستان قصرشیرین امیدوار کننده است و اکنون این شهرستان را آبادتر از تصور خود می بینم. معاون وزیر نفت در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت ملی پتروشیمی برای ایجاد سرمایه گذاری در شهرستان مرزی قصرشیرین آمادگی کامل دارد. شعری مقدم اظهار داشت: در نخستین فرصت با همکاری استانداری کرمانشاه همایشی را برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی در کرمانشاه برگزار می کنیم تا سرمایه گذاران و علاقه مندان با ظرفیت های این منطقه بیشتر آشنا شوند. وی ادامه داد: صنایع مادر پتروشیمی دارای محدودیت هایی از قبیل سرمایه حداقل (۵۰۰ میلیون دلار)، آب زیاد و اشتغال زایی کم هستند اما با مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت نفت می تواند به ایجاد صنایع پایین دست ورود پیدا کند. وی اضافه کرد: وزارتخانه های و صنعت معدن و تجارت به ایجاد این صنایع تمایل دارند لذا در جلسه ای که امروز با استاندار کرمانشاه خواهیم داشت تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد تا این صنایع در استان فعال شود. فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های مناسبی در این شهرستان برای ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی وجود دارد. افشین رضایی افزود: این امکانات و ظرفیت ها شامل روان آب های مناسب، وجود نفت در شهرستان و بازار بزرگ صادراتی در مرزهای خسروی و پرویزخان است. وی اظهار کرد: بازار بزرگ عراق در دو بخش اقلیم کردی و حوزه عربی توجیه اقتصادی مطلوبی برای ورود سرمایه گذاران است.

ارسال نظر