کد خبر : 14972

مصر صادرات پتروشیمی ها را سد می کند

مصر قصد دارد تا محصولات پتروشیمی تولیدی خود را در داخل کشور مصرف کرده و صادرات را متوقف کند.

یه گزارش نیپنا به نقل از دیلی نیوز مصر، شریف اسماعیل وزیر نفت مصر از بهره برداری محصولات پتروشیمی تولید شده در مصر برای تامین نیاز مصرف کنندگان داخلی خبر داد.

در حال حاضر مصر در حدود ۱٫۹ میلیارد دلار برای ساخت پروژه تولید محصولات پتروشیمی و تامین خوراک صنایع دیگر سرمایه گذاری کرده است. وزارت نفت مصر تامین خوراک تولید کنندگان محصولات پایین دست پتروشیمی را نسبت به صادرات خوراک در اولویت می داند .

اسماعیل در مجمع عمومی شرکتهای تولید کننده اتیلن و مشتقات آن در مصر (ETHYDCO) توضیح داد که بهره گیری از صنعت پتروشیمی موجب ایجاد تحول عظیمی در صنایع مختلف شده و افزایش درآمد حاصل از فعالیت در این صنعت، تاثیر مستقیمی در باروری اقتصاد مصر خواهد داشت .

یکی از مهمترین پروژه های صنعت پتروشیمی مصر تولید اتیلن و مشتقات آن در منطقه اسکندریه است. پروژه های مهم پتروشیمی در مصر در قالب یک طرح ملی توسط دولت ساماندهی می شود و دولت از این طریق آینده روشنی را برای صنعت پیش بینی کرده است.

عبدالرحمان زید رییس انجمن تولید کنندگان اتیلن و مشتقات آن در مورد سرمایه گذاری ۱٫۹ میلیارد دلاری در ساخت مجموعه های پتروشیمی می گوید: در حال حاضر ۸۶٪ از پروژه اجرا شده است و انتظار داریم تا پایان سال ۲۰۱۵ به بهره برداری اولیه برسد .

عبد الرحمان زید افزود: محصولاتی که در نهایت توسط این مجتمع تولید خواهند شد تامین کننده خوراک ضروری صنایع مختلف مکمل خواهد بود صنایعی مثل صنعت محصولات پلاستیکی از جمله کیسه های پلاستیکی و جعبه، لوله ها، روغن و ظروف مواد شیمیایی، گلخانه ها، داروها و قوطی لوازم آرایشی و به خصوص مورد استفاده برای تولید پلی اتیلن خواهد بود.

ظرفیت پیش بینی شده برای تولیدات این مجموعه پتروشیمی در حدود ۴۶۰هزار تن اتیلن، ۴۰۰هزار تن پلی اتیلن و ۲۰هزار تن بوتادین است. یکی از اولین اهداف سرمایه گذاری در این پروژه ایجاد سیستم یکپارچه سازی پشتیبانی از صنایع مختلف پتروشیمی و تامین خوراک اتیلن شرکت های پایین دست پتروشیمی بوده است.

ارسال نظر