کد خبر : 18509

عدم تاثیر خبرهای مثبت در بازار

boorsoragh3

پتروتحلیل- در نخستین ساعت معاملاتی امروز نهم خرداد ماه با توجه به انتشار خبر مجوز افزایش سرمایه «شتران» شاهد تحرکات مثبت در گروه پالایشی بازار بودیم.

به گزارش «پتروتحلیل»، با انتشار اطلاعیه افزایش سرمایه ۱۱۷ درصدی «شتران» از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران دیگر نمادهای پالایشی تحت تاثیر این خبر قرار گرفتند به طوری که پالایش نفت بندرعباس با معامله ۴٫۲ میلیون سهم به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در دقایقی از بازار تا مرز ۵ درصد مثبت هم پیش رفت و نماد «شراز» با داد و ستد ۷۵۱ هزار سهم با رشد ۳ درصدی بازار امروز را پشت سرگذاشت.

اما کمبود نقدینگی و بی اقبالی سهامداران موجب شد در دقایق پایانی بازار معاملات این گروه رو به افول نهاده و در درصدهای منفی داد و ستد شوند. نماد "شتران" هم که در آستانه صف خرید بود در لحظاتی با عرضه های سنگین روبرو شد و با معاملاتی بالغ بر ۴٫۷ میلیون سهم ۳٫۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بازار فرابورس برجا گذاشت.

اما در گروه پتروشیمی علیرغم اعلام ناظر بازار به بازگشایی نمادهای شیراز، شاراک و شفارا و با توجه به عدم کشف قیمت، معامله این سه شرکت به روز آینده موکول شد. در پایان شاخص کل با ۱۷ واحد افزایش به رقم ۶۳ هزار و ۴۱۹ رسید.

ارسال نظر