کد خبر : 17445

غافلگیری مصرف کننده های جوش شیرین

josh

پتروتحلیل- عدم عرضه جوش شیرین پتروشیمی شیراز امروز معامله گران را غافلگیر کرد.

به گزارش «پتروتحلیل» در حالی عرضه جوش شیرین متوقف شد که بازار این کالا طی هفته های گذشته به آرامش نسبی رسیده بود، اما امروز نگرانی از رشد قیمت ها تا مرز ۱۵۵۰ تا ۱۷۰۰ تومان برای مصرف کنندگان وجود دارد.

البته امروز کربنات سدیم سنگین شیراز نیز عرضه نشد و تنها ۵۰۰ تن کربنات سدیم سبک از سوی پتروشیمی شیراز عرضه شد. به گفته معامله گران، از این رو حجم جوش شیرین و کربنات سدیم سبک و سنگین در بازار آزاد کاهش یافت و فروشندگانی هم که این کالاها را در اختیار داشتند، نرخ های متفاوتی برای آنها اعلام کردند.

در همین حال گفته می شود ۲تا ۳ هزارتن از حواله های جوش شیرین و کربنات های سدیم سبک و سنگین شیراز که پیش تر فروخته شده ، هنوز بارگیری نشده است.

برخی از آگاهان بازار می گویند: واحد «سودااش» پتروشیمی شیراز با تعمیرات کوتاه مدت روبه رو است و احتمال دارد این تعمیرات ۱۰ تا ۱۵ روز طول بکشد. این در حالی است که در سال های گذشته همواره تعمیرات در این مجتمع در تابستان رخ می داد.

با این حال برخی دیگر ازمعامله گران هم می گویند: عدم عرضه جوش شیرین زمانی اتفاق افتاده است که جوش شیرین وارداتی هم در بازار آزاد با توجه به عرضه های منظم پتروشیمی شیراز و به صرفه نبودن واردات آن، به شدت کاهش یافته است. از این رو شروع عرضه ها برای بازار جوش شیرین حیاتی به نظر می رسد و از افزایش قیمت ها جلوگیری می کند.

ارسال نظر