کد خبر : 15081

" ایکس تری " صدرنشین پتروشیمی ها

polyetilen1

پتروتحلیل- بازار پتروشیمی امروز متاثر از خریدهای روز گذشته بورس کالا با افزایش اندک قیمت ها روبه رو شد.

به گزارش پتروتحلیل و به نقل از معامله گران با توجه به اینکه روز گذشته محصولات پلیمری در بورس کالا با افزایش اندک نسبت به بازار داخل خریداری شدند، امروز بازار با افزایش اندک قیمت ها به کار خود پایان داد.

در همین حال پلی اتیلن سنگین EX3 هم امروز با افزایش قیمت در مرز ۵ هزار و ۲۰۰ تومان قرار گرفت و همچنان بازار این کالا از سوی معامله گران داغ عنوان می شود. به این ترتیب اکثر محصولات پلیمری امروز با افزایش قیمت روبه رو بودند.

با این حال به گفته معامله گران حجم مبادلات متعادل است و بازار پتروشیمی با تحرک اندک به کار خود ادامه می دهد. این در حالی است که برخی از معامله گران به دلیل توافقات هسته ای احتمال می دهند قیمت دلار اندکی پایین تر بیاید، از این رو ترجیح می دهند تا به تثبیت رسیدن قیمت ارز صبر کنند.

از سوی دیگر عده ای هم انتظار ندارند که قیمت دلار با افت بسیار روبه رو شود و به همین دلیل معتقدند؛ الان زمان مناسبی برای خرید تولیدکنندگان است؛ چرا که روند بازار جهانی نیز مثبت شده و احتمال رشد قیمت ها وجود دارد.

در همین حال امروز پلی استایرن انبساطی ۳۰۰ و SBR ها متاثر از خریدهای بورس کالا با افت قیمت روبه رو شدند. این کالاها به ترتیب با ۱۲۰ تا ۱۵۰ تومان افت قیمت معامله شدند.

ارسال نظر