کد خبر : 15008

معامله گران پتروشیمی در بورس بخوانند

bours kala

پترو تحلیل-امروز بر روی بیش از ۵۳ هزار تن انواع مواد پلیمری از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در بورس کالای ایران معامله صورت خواهد گرفت؛ از این رو، شرکت بازرگانی پتروشیمی طی «اطلاعیه محصولات پلیمری در تاریخ ۱۸فروردین ماه سال ۱۳۹۴»، کلیه شرایط معاملاتی را برای خریداران و فروشندگان در این بورس اعلام کرده است.

به گزارش «پترو تحلیل»، با توجه به شرایط عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالای ایران، خریداران موظف به انتقال کالا از انبار مجتمع تولید کننده به آدرس کارخانه مندرج در سیستم بهین یاب (پروانه بهره برداری) هستند و تخلف از این امر موجب پیگرد قانونی از طریق مراجع زیربط خواهد بود.

خرید از مچینگ با شرایط رینگ معاملاتی محصول( با پروانه مرتبط) امکانپذیر است و مچینگ محصول ۷۰۰۰F مجتمع مهر پس از اتمام زمان عرضه در تالار معاملاتی بسته خواهد شد. براساس اطلاعیه شرکت بازرگانی پتروشیمی، طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده علاوه بر مبلغ فروش محصول در بورس کالا معادل هشت درصد مالیات و عوارض به قیمت فروش تعلق می گیرد که باید توسط خریدار پرداخت شود.

گفتنی است، فروش اعتباری برای کالاهای تعیین شده صرفا مشمول تولید کنندگان دارای پروانه بهره برداری مرتبط در قبال ارائه ضمانتنامه بانکی معتبر و یا اعتبار اسناد داخلی که اقدام به خرید این کالاها از طریق بورس می کنند، می شود. ضمنا خریدار موظف است قبل از انجام معامله نسبت به اخذ تاییدیه از شرکت بازرگانی پتروشیمی اقدام کند. ارائه کد اقتصادی جدید و کارت ملی مدیر عامل شرکت برای اشخاص حقوقی و کارت ملی جهت اشخاص حقیقی الزامی نیز الزامی است؛ لذا شرکت بازرگانی پتروشیمی هیچ گونه مسئولیتی جهت صدور حواله فروش برای خریدارانی که مداراک فوق را ارائه نکرده اند، نخواهد داشت .

شرکت بازرگانی پتروشیمی همچنین صدور حواله فروش برای خریدارانی که به دلیل خریدهای گذشته خود(یامرتبطین) از شرکت بازرگانی پتروشیمی دارای بدهی معوق هستند، مشروط به تعیین تکلیف و یا تسویه بدهی های قبلی ایشان کرد.

در این اطلاعیه آمده است که حواله های صادره ، قطعی و غیر قابل ابطال است لذا خریداران باید به مشخصات فنی محصول و شرایط فروش توجه کافی داشته باشند .

شایان ذکر است، شرکت بازرگانی پتروشیمی اعلام کرده است که کلیه محصولات عرضه شده در روز سه شنبه ۱۸ فروردین ماه مخصوص مصرف در داخل کشور است و مجوز صادراتی ندارد.

در این اطلاعیه آمده است ،جهت کلیه مجتمع ها چنانچه خریداران حداکثر پس از ۲۰ روز ( تندگویان و خوزستان ۱۵ روزپس از اولین اعلام بار ، جم ۱۰ روز) از تاریخ حواله نسبت به تحویل و برداشت محصولات خریداری شده اقدام نکنند مشمول پرداخت هزینه انبارداری و جبران خسارات وارده ناشی از آن به صورت روز شمار و روزانه ۳درصد (در مورد تند گویان و خوستان ۰۳/۰ درصد از ۱۶ تا ۳۰ روز و۱/۰ درصد از ۳۱ تا ۶۰ روز و ۳/۰ درصد بیشتر از ۶۰ روز پس از اولین اعلام بار) مبلغ باقی مانده خواهند شد که در زمان تحویل توسط مجتمع تولید کننده محاسبه و از خریداران دریافت خواهد شد .

همچنین، شرکت بازرگانی پتروشیمی جهت صدور و تحویل حواله به خریدارانی که کد اشتراک آنها توسط سازمان حمایت ، وزارت صنایع و ... مسدود اعلام شده هیچگونه مسئولیتی ندارد .

براساس گزارش «پترو تحلیل»، برابر اعلام وزارت صنایع و معادن دارا بودن پروانه بهره برداری فعال جهت خرید محصولات پتروشیمی از طریق بورس الزامی است و خریداران محصولات نامنطبق (OFF) از زمان درج اطلاعیه در سایت شرکت تا زمان عرضه فرصت دارند تا از مواد مورد عرضه بازدید کنند؛ لذا بعد از عرضه هیچگونه شکایتی پذیرفته نمی شود. در ضمن جهت بازدید از مواد نا منطبق با مراجعه به شرکت ودریافت معرفی نامه بازدید از واحد فروش می توانند نسبت به بازدید اقدام نمایند.

ارسال نظر