کد خبر : 42518

تعیین اهداف مربوط به بازیافت پلاستیک از جانب هلند؛

بازیافت 100 درصدی پلاستیک های یک بار مصرف تا سال 2025

همچنین تا سال 2025، به‌واسطه‌ی افزایش استفاده‌ی اولیه یا ثانویه (مجدد) از مواد زیست‌پایشی‌تر، میزان کل مصرف بسته‌بندی‌ها و محصولات یک‌بارمصرف 20 درصد کاهش خواهد یافت

بازیافت 100 درصدی پلاستیک های یک بار مصرف تا سال 2025

پتروتحلیل- وزارت زیرساخت و مدیریت آب هلند و بیش از 70 شرکت عهدنامه‌ای را به امضا رسانده‌اند و بدین وسیله متعهد شدند میزان استفاده‌ی از محصولات پلاستیکی یک‌بارمصرف را کاهش و میزان بازیافت و استفاده‌ی مجدد از آن را افزایش دهند.

به گزارش «پتروتحلیل»، امضاکنندگان این عهدنامه شامل شرکت‌های استفاده‌کننده از پلاستیک و تعدادی از تولیدکنندگان بزرگ پلاستیک‌های بکر و بیوپلاستیک و پلاستیک‌های بازیافتی در صنعت پلاستیک می‌شود.

به موجب این عهدنامه، انتظار می‌رود طرفین مشارکت‌کننده اطمینان حاصل کنند تا سال 2025 تمام محصولات و بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرفی که در بازار هلند فروخته می‌شوند قابل استفاده‌ی مجدد و 100 درصد قابل بازیافت باشند. همچنین، اینکه حداقل 70 درصد از تمام محصولات و بسته‌بندی‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف که در هلند به مرحله دورریز می‌رسند بازیافت خواهند شد.

همچنین تا سال 2025، به‌واسطه‌ی افزایش استفاده‌ی اولیه یا ثانویه (مجدد) از مواد زیست‌پایشی‌تر، میزان کل مصرف بسته‌بندی‌ها و محصولات یک‌بارمصرف 20 درصد کاهش خواهد یافت.

در آپریل سال گذشته، یک سازمان مردم‌نهاد بریتانیایی با نام WRAP نیز تعهد‌نامه‌ی مشابهی را با مشارکت بیش از 40 شرکت مرتبط در سراسر حوزه‌ی زنجیره ارزش پلاستیک و دولت بریتانیا و سازمان‌های مردم‌نهاد دیگر تنظیم کرد.

ارسال نظر