کد خبر : 42230

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک و پلیمر ایران در گفت و گو با "پتروتحلیل"؛

صادرات صنایع پایین دست زیر سایه بخش نامه های سلیقه ای

متاسفانه گمرک ایران‌ با بخش نامه های بازگشت ارز که توسط دولت به تصویب رسید، هماهنگ نبوده و گمرک های ‌مرزی به طور سلیقه ای اداره می شود.

صادرات صنایع پایین دست زیر سایه بخش نامه های سلیقه ای

پتروتحلیل-رکود بازار پتروشیمی در داخل ایران باعث شده است که اکثر کارخانجات تولیدی با ظرفیت پایین فعالیت کنند، در حالی که صنایع داخلی توانایی صادرات محصولات  خود را با به روز ترین کیفیت به کشورهای دیگر دارند.

مهندس صحاف رئیس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک و پلیمر ایران در گفت و‌گوی اختصاصی با خبرنگار پتروتحلیل با بیان این مطلب افزود: متاسفانه گمرک ایران‌ با بخش نامه های بازگشت ارز که توسط دولت به تصویب رسید، هماهنگ نبوده و گمرک های ‌مرزی به طور سلیقه ای اداره می شود و از این رو همچنان مشکلات صادرات برای واحدهای صنایع پاینن دست وجود دارد.

وی در رابطه با دستگیری چند تن از اعضای انجمن تولید کنندگان و توزیع کنندگان صنعت پلاستیک نیز افزود: آنچه که مشخص است تخلفاتی صورت گرفته که توسط دستگاهای نظارتی با برخورد مواجه شده است در عین‌ حال کسانی که از بورس کالا به عنوان‌تولید کننده مواد اولیه دریافت‌ می کنند باید حتما گزارش تولید خود را ارائه کنند.

وی درباره همایش خروج صنعت پلاستیک از بحران که در روز دوشنبه در سالن سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد، گفت: این همایش به چگونگی خروج‌ صنایع پلاستیک از رکود فروش و‌ نوآوری در خدمات ‌و ماشین آلات صنعتی اشاره داشت.

در این همایش دکتر کامران باقری عضو هیات مدیره انجمن مدیریت فناوری و‌نوآوری ایران به روزرسانی در صنایع به خصوص در صنایع پلاستیک شامل نوآوری در محصول ،خدمات ،فرآیندتولید،کسب و‌کار  را موجب برون رفت از بحران امروزه صنایع پلاستیک دانست.

در این همایش همچنین به چالش هایی نظیر تهیه مواد اولیه،پاسخ به نیاز مشتری، تبادلات ارز بین المللی،کمبود نیروی کار ،نوسانات قیمت نفت و آلایندگی محیط زیست نیز اشاره شد.

همچنین تولید پلاستیک های زیستی و تطبیق پذیر با محیط زیست، یکی از شاخص های مهم فروش صنایع  پلاستیک سازی در سال های آینده عنوان شد.

 

ارسال نظر