کد خبر : 3182

معامله ۳۴ میلیون دلار قیر در تالار صادراتی

امروز بیش از ۵۸ هزار تن انواع قیر با ارزش بیش از ۳۴ میلیون دلار در تالار صادراتی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که ۱۳ قلم از کالاهای گروه مواد شیمیایی و قیر در تالار داخلی و صادراتی فرآورده های نفتی و پتروشیمی با کاهش قیمت تا ۱۰ درصد مواجه شدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بورس کالای ایران، دراین روز و در تالار صادراتی، بیش از ۵۶ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شعب مختلف شرکت نفت پاسارگاد مورد معامله قرار گرفت. همچنین، یکهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت عایق بام باستان و یکهزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پویندگان فن و تجارت بین الملل به ترتیب به قیمت های ۵۵۰ و ۵۹۵ دلار در هر تن معامله شد.

شایان ذکر است، در حالی ۳ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت پاسارگاد شیراز با قیمت ۶۱۰ دلار در هر تن مورد دادوستد قرار گرفت که کاهش قیمت ۱۰ درصدی را تجربه کرد. علاوه بر این، این تالار شاهد معامله ۷ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت نفت پاسارگاد اراک با قیمت ۶۶۰ دلار در هر تن و کاهش قیمت ۷ درصدی بود. اما در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی علاوه بر قیر، در گروه مواد شیمیایی، محصولاتی چون سود کاستیک، بنزن، دی اتانول آمین، آروماتیک سنگین، اوره صنعتی، گاز مایع صنعتی، ارتوزایلن، اسید ترفتالیک، الکیل بنزن خطی، ایزوبوتانول، متانول و منو اتانول امین، کاهش قیمت تا ۸ درصد را تجربه کردند.

این گزارش حاکی است، در گروه مواد شیمیایی، بیش از ۲۱ هزار تن انواع کالای مجتمع های پتروشیمی بوعلی سینا، کرمانشاه، برزویه، پارس، فن آوران، تندگویان، رازی، شیراز ، بیستون، خراسان، شازند، جم، کارون، مارون و فرساشیمی با ارزش بیش از ۴۱۲ میلیارد ریال به فروش رسید. در این روز در حالی معامله ۲۱۸۰ تن سود کاستیک مجتمع پتروشیمی بندرامام با قیمت ۳۲۷۲ ریال در هر کیلو روی تابلوی معاملات ثبت شد که کاهش قیمت ۸ درصدی را تجربه کرد. لازم به ذکر است که دی اتانول آمین مجتمع پتروشیمی شازند و بنزن مجتمع پتروشیمی بوعلی سینا کاهش قیمت ۵ درصدی را تجربه کردند. از دیگر محصولات معامله شده در این روز می توان به ۱۴ هزار و ۸۴۶ تن قیر، ۲۱۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۵۰ تن انواع گاز و ۵۱۳ تن مواد پلیمری اشاره کرد. براساس این گزارش در این روز، در مجموع، بیش از ۹۷ هزار تن انواع کالا با ارزش بیش از ۱۵۵۶ میلیارد ریال در تالار صادراتی و داخلی فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت.

ارسال نظر