کد خبر : 34775

تاثیر منفی پالایشی و پتروشیمی بر شاخص کل

تاثیر منفی پالایشی و پتروشیمی بر شاخص کل

پتروتحلیل- امروز شاخص کل بورس تهران ۲۴۰ واحد دیگر منفی شد تا به رقم ۷۸ هزار و ۴۴ واحد برسد. همچنین در بازار فرابورس آیفکس نیز نزدیک به ۲ واحد ارزش خود را از دست داد و ۷۹۸ واحد شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در معاملات امروز سهام گروه پتروشیمی و پالایشی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازارها گذاشتند. بر این اساس، شبندر و شپنا که بیشترین تاثیر منفی در بازار بورس را رقم زدند، خود نیز ۲٫۶ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین شبریز، شتران و شاوان نیز در دامنه منفی معامله شدند. در این گروه شراز نیز نزدیک به ۴ درصد افت کرد. از سویی دیگر سرمایه گذاری صنعت نفت که از ابتدا معاملات مثبتی را به نمایش گذاشت امروز با رشد ۱٫۷ درصدی همراه شد. اما در میان پتروشیمی ها امروز زاگرس با افت ۳ درصدی بیشترین تاثیر منفی را بر بازار فرابورس برجا گذاشت.

نماد فارس با معامله ۲۸۸ هزار سهم ۳۳ واحد تاثیر منفی بر بازار بورس گذاشت. از سویی دیگر سرمایه گذاری پتروشیمی و پتروشیمی آبادان با رشد قیمتی همراه شدند. پتروشیمی خراسان که امروز با کاهش ۱٫۳ درصدی همراه بود در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی سالیانه خود را برگزار خواهد کرد.

ارسال نظر