کد خبر : 32484

آیا فروشندگان(ABS) قادر به افزایش قیمت ها هستند؟

آیا فروشندگان(ABS) قادر به افزایش قیمت ها هستند؟

پتروتحلیل- آیا فروشندگان آکریلونیتریل بوتادین استایرن قادر به افزایش قیمت ها هستند؟

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق گزارشات هفته گذشته در چین با توجه به بالا رفتن قیمت های استایرن، برخی فروشندگان در بازارهای داخلی و وارداتی به دنبال افزایش قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن (ABS) بودند. قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن در بازار وارداتی به چین/هنگ کنگ به صورت (CFR) روندی ثابت و رو به رشدی را داشته اند و در رقم ۱۱۰۰ دلار در هر تن گزارش شده اند و قیمت های این محصول در بازار داخلی نیز نسبت دو هفته قبل شاهد افزایشی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآنی (۱۵ تا ۳۱ دلاری) در هر تن بوده اند. یکی از تاجران اظهار کرده است: «قیمت های در بازار داخلی در حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یوآن در هر تن افزایش یافته هرچند تقاضا کم بوده است. فروشندگان برای منعقد کردن قرارداد حاضر به مذاکره بر سر قیمت هایشان هستند.»

در همین حال یکی از تولیدکنندگان داخلی گفته است: «به سبب محدود بودن عرضه و افزایش قیمت های استایرن ما قیمت های پیشنهادی خود برای پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن را ۱۰۰ یوآن (۱۵ دلار) در هر تن افزایش دادیم. با این وجود، تقاضا همچنان پایین است زیرا خریداران پیش از تعطیلات تمایل دارند تنها به اندازه نیاز فوری‌شان خرید کنند. ما معتقدیم که خریداران پس از تعطیلات سال نوی چین به بازار باز خواهند گشت. در حال حاضر کارخانه های پلی استایرن و آکریلونیتریل بوتادین استایرن ما به ترتیب با ۵۰ و ۹۰ درصد از ظرفیت‌شان فعالیت می کنند.» تاجر دیگری ذکر کرده است در میان تلاش هایشان برای افزایش قیمت ها فروشندگان سعی دارند تا از کاهش رقم قراردادهایشان جلوگیری کنند زیرا در حال حاضر نیز با توجه به افزایش قیمت های استایرن در بازار نقدی، قیمت های آن ها برای آکریلونیتریل بوتادین استایرن پایین است. با توجه به افزایش قیمت های استایرن، بوتادین و اکریلونیتریل در بازار نقدی محاسبات تئوریک قیمت ها نشان می دهد که قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن در حال حاضر پایین تر از سطح تعادل[۱] قرار دارد.

پیش بینی می شود در کوتاه مدت افزایش قیمت های استایرن در بازار نقدی بر قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن تأثیر بگذارند. طبق گزارشات قیمت های آکریلونیتریل بوتادین استایرن وارداتی از کره جنوبی به صورت (FOB) در رقم ۹۱۰ دلار در هر تن قرار دارند. معامله کنندگان گزارش داده اند پیش بینی می شود با توجه به دورنمای نامشخص اقتصاد چین و کاهش بی سابقه قیمت های نفت، خریداران از خود مقاومت نشان دهند. قیمت های نیز با کاهش ۳۰ دلاری در هر تن در هفته های اخیر در چین به صورت (CFR) به ۱۱۱۰ دلار در هر تن رسید اما قیمت های بوتادین با شرایط فروش یکسان با افزایش ۱۰ دلاری به ۷۶۵ دلار در هر تن رسیده است.

[۱] رقمی که در آن هزینه تمام شده و سود حاصل از فروش محصول برابر هستند.

ارسال نظر