کد خبر : 29793

فطانت خبر داد: راه اندازی بورس آتی ارز در بورس کالا

dolar

پتروتحلیل- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست خبری امروز با حضور جمعی از خبرنگاران از راه اندازی بورس آتی ارز در بورس کالای ایران خبر داد.

به گزارش« پتروتحلیل»،دکتر محمد فطانت در نشست خبری امروز ، به راه اندازی آتی ارز در بورس کالا اشاره کرد و گفت: معاملات آتی ارز بحثی است که مدت ها است روی آن بررسی های لازم انجام شده است تا این که با ایجاد شرایط تک نرخی شدن ارز این بازار با مشارکت بانک مرکزی، سیستم بانکی و صرافی ها در بورس کالای ایران راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه بورس کالا الزامات راه اندازی بازار آتی از جمله نرم افزار، دستور العمل ها و روش ها را داراست، گفت: در حال حاضر نیز با مقامات سیستم بانکی در حال تحلیل ایجاد این بازار در بورس کالا هستیم و مزایا و معایب آن در حال بررسی همه جانبه است.

وی همچنین از راه اندازی سیستم جدید کدال با قابلیت جدید و توانایی انطباق با تمام مرورگرهای بازار همچنین افزایش سرعت، امکان جستجو بیشتر و بارگذاری بهتر و سریع تر از ابتدای هفته آینده خبر داد و افزود:در سیستم جدید هر کاربری به سادگی می تواند اطلاعات مورد نظر را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد: سیستم کدال از ابتدای هفته به آدرس codal.ir قابل استفاده خواهد بود. و سیستم قدیمی به مدت سه ماه با old/ قابلیت استفاده خواهد داشت.

فطانت یک خبر دیگر هم برای اهالی رسانه داشت و گفت: نسخه مربوط به تلفن همراه که بتواند در سیستم تلفن های هوشمند را پوشش دهد در مرحله تست نهایی قرار دارد.

رئیس سازمان بورس در این نشست با اشاره به اصلاحیه قانون اصل ۴۴ که براساس بند ۶ شرکت هایی که در آن احصا شده اند، مقرر شده بود که اطلاعات مالی را به سازمان بورس بدهند، ابراز داشت: تاکنون اطلاعاتی از شرکت های مذکور دریافت نشده اما بعضا پاسخ هایی به استعلام سازمان داده اند و این شرکت ها در شرف ارسال اطلاعات به سازمان هستند.

ارسال نظر