کد خبر : 23817

تولید فرآورده نفتی سازگار با محیط زیست برای لاستیک سازی ها

پتروتحلیل- یک نوع فرآورده نفتی سازگار با محیط زیست در شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد تولید شد.به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد، مدیر عامل شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد در این باره گفت: در فاز نخست، محصول تولیدی نفت میلاد برای مصرف در کارخانه‌های تولید دوده کربن و لاستیک‌سازی است و در فازهای بعدی محصولاتی دیگر تولید خواهد شد.

وی تصریح کرد: فرآورده نفتی این واحد برای نخستین بار به روشی تولید می‌شود که سازگار با محیط زیست است، از این رو بزرگترین مزیتش آن است که نه تنها آسیبی به محیط زیست نمی‌رساند بلکه با استفاده بخشی از ضایعات نفتی به پاکسازی محیط زیست نیز کمک می‌کند.

به گفته او، در فاز نخست ماهانه حدود ۳ هزارتن و سالانه بیش از ۳۰ هزار تن در مجموعه تولیدی نفت میلاد فرآورده نفتی تولید خواهد شد که این عدد در آینده تا سه برابر قابل افزایش است.

موذنی با بیان اینکه اولین محصول شرکت نفت میلاد پارس آماده ارائه به بازار مصرف است، خاطرنشان کرد: عمده مصرف‌کنندگان فرآورده نفتی کارخانه نفت میلاد پارس، کارخانه های لاستیک‌سازی و دوده کربن و همچنین برخی از صنایع شیمیایی هستند.

مدیرعامل شرکت توسعه و بازرگانی آهن و فولاد میلاد تصریح کرد: در نفت میلاد پارس مواد ضایعاتی به مواد قابل استفاده تبدیل و به عنوان خوراک محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: روغن‌های رابر و روانساز که توسط برخی شرکت‌ها تولید می‌شود از پارامتر PCA و یا PAH برخوردارند که سرطان زا هستند.

به گفته او، کشورهای توسعه یافته طبق استانداردهای روز اروپا درصدند میزان استفاده از این مواد را به کمتر از ۳ درصد کاهش دهند، در حالی که در ایران این میزان بین ۳۰ درصد است.

موذنی تاکید کرد: شرکت نفت میلاد توانست روغنی را تولید کند که از PCA کمتر از ۳ درصد برخوردار است.

وی گفت: پروژه شرکت نفت میلاد به صورت مجموعه دانش‌بنیان توسط استادان دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان طراحی شده و دانش آن کاملا بومی است.

مدیر عامل شرکت درباره هدف از راه‌اندازی شرکت نفت میلاد نیز گفت: با توجه به اینکه بازار فولاد ایران طی یک سال و نیم گذشته شرایط رکودی را پشت سرگذاشت که در ۳۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است، شرکت آهن و فولاد میلاد به منظور حفظ منافع سهامداران و کمک به اقتصاد ملی با استفاده از دانش فنی روز وارد فعالیت در صنعت نفت و پتروشیمی شد.

ارسال نظر