کد خبر : 22718

تولید همزمان ایزوبوتیلن و پروپیلن در چین

پتروتحلیل- تولید همزمان ایزوبوتیلن و پروپیلن شرکت هلدینگ شاندونگ چین آغاز شده است.

شروع به کار این واحد در چین، تحولی مهم در تولید پتروشیمی منطقه خواهد بود و توانایی هلدینگ شاندونگ را در مدیریت شرایط بازار افزایش می دهد.

به گزارش پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هلدینگ Chambroad شاندونگ، به منظور تامین تقاضای فزاینده برای پلاستیک ها، بنزین با اکتان بالا و لاستیک مصنوعی در بازار آسیا، نخستین واحد هیدروژن زدایی همزمان C3/C4 را در چین راه اندازی کرد.

این واحد از فناوری نوین شرکت UOP ، موسوم به C3/C4 Oleflex ، برای تولید پروپیلن و ایزوبوتیلن بهره می برد. قرار است سه واحد از این نوع در چین احداث شود. پروپیلن واحد سازنده برای تولید انواع پلاستیک ها، محصولات بسته بندی و فیبرهای مصنوعی به شمار می رود. ایزوبوتیلن نیز در تولید بنزین با اکتان بالا و لاستیک های مصنوعی کاربرد دارد.

واحد تولید همزمان ایزوبوتیلن و پروپیلن شرکت هلدینگ شاندونگ، که دومین در نوع خود در دنیا محسوب می شود؛ از ماه مه امسال فعالیت خود را آغاز کرد. این واحد که در شهر بینژو استان شاندونگ واقع است؛ سالانه به ترتیب ۱۱۶ و ۱۰۴ هزار تن پروپیلن و ایزوبوتیلن تولید می کند. دو تولیدکننده دیگر چینی نیز قصد دارند با استفاده از این تکنولوژی، دو واحد دیگر از این نوع را تا سال ۲۰۱۷ راه اندازی کنند.

مایک میلارد، از مقامات ارشد UOP ، اظهار داشت: به دنبال رشد تقاضا برای محصولات پتروشیمی و سوخت از سوی بخش حمل و نقل در چین، شرکت های پتروشیمی این کشور در پی سودآوری بیشتر، از طریق ادغام و یکپارچه سازی فعالیت های خود هستند. UOP یکی از زیرمجموعه های شرکت هانیول به شمار می رود.

بر اساس داده های سازمان مدیریت اطلاعات انرژی آمریکا، چین بیش از ۱۵ درصد از پروپیلن تولیدی در جهان را مصرف می کند و تقاضای این کشور برای پروپیلن نیز سالانه چهار درصد رشد می یابد.

ارسال نظر