کد خبر : 22323

تعدیل منفی «شراز» + آمار تولید و فروش امسال

boorsoragh4

پتروتحلیل- امروز شاخص کل بورس ۲۴۱ واحد نزول کرد و به رقم ۶۴،۲۲۵ واحد رسید. شبهرن با ۷۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشت. به این ترتیب ارزش معاملات در این بازار به رقم ۹۱٫۷ میلیارد تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار فرابورس هم شاخص ایفکس ۴ واحد نزول کرد و به رقم ۷۳۰ واحد رسید. مارون بیشترین تاثیر مثبت و پترول بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند، به این ترتیب ارزش معملات در این بازار به رقم ۵۹٫۶ میلیارد تومان رسید که پترول با ۳٫۷ میلیارد تومان دارای بیشترین ارزش معامله بود.

در همین حال در گروه نفت و پالایش؛ به جز شرانل و شبریز که اغلب در محدوده مثبت معامله شدند، مابقی نمادها معاملات منفی را پشت سرگذاشتند. شبریز تا سقف قیمتی روزانه نیز پیش رفت. شنفت همچنان صف فروش بود. شبهرن هم بالاخره پس از چندین روز معامله صف فروش شد. همچنین شبهرن پس از بازگشایی در منفی ۱۰ درصد در محدوده ۱۴٫۵ درصد منفی دوباره صف فروش شد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز مانند روز قبل اکثر نمادها معاملات منفی ای را پشت سرگذاشتند، به طوری که نمادهای شپارس ، شپمچا با صف فروش بسته شدند. پترول که در جریان بازار امروز شاهد معاملات مثبت بود با صف خرید بسته شد.

در مورد پارسان خبری داشتیم مبنی بر این که سال گذشته اقدام به افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران کرده و به هلدینگ ۳۰۰۰ میلیارد تومانی تبدیل شده ، مقدمات افزایش سرمایه دیگری را فراهم کرده است.

همچنین امروز پالایشگاه شیراز که سود هر سهم سال جاری را با کاهش ۱۷ درصدی و شناسایی زیان ۳۷ تومانی در سه ماه اول همراه کرده ، آمار تولید و فروش ۵ ماهه خود را اعلام کرد.

به گزارش بورس پرس،پالایشگاه شیراز از ۲۹ تیر به دلیل برگزاری مجمع سالانه و اعلام گزارش سه ماه اول سال با توقف نماد مواجه است. این شرکت فرابورسی با سرمایه اسمی ۱۰۲ میلیارد تومانی، پیش از این سود هر سهم سال مالی جاری را ۴۳۵ ریال پیش بینی کرده بود اما در اطلاعات میاندوره ایی نه تنها این سود با ۱۷ درصد کاهش به ۳۶۱ ریال رسانده بلکه طی سه ماه اول سال ، به ازای هر سهم ۳۷۲ ریال زیان شناسایی کرده است.

براساس این گزارش، عبدالرحیم شمس الدینی مدیرعامل "شراز" وضعیت تولید و فروش محصولات در ۵ ماه اول سال جاری در قالب جدول زیر ارایه کرده است.

shiraz4

ارسال نظر