کد خبر : 21181

هند؛ بزرگترین واردکننده محصولات پتروشیمی

صنعت پتروشیمی هند نیازمند سرمایه گذاری برای تولید محصولات پتروشیمی از خوراک گاز است.

به گزارش فاینانس اکسپرس، سورجیت کی چودری مسئول دپارتمان شیمیایی و پتروشیمی هندوستان می گوید کشورش به عنوان یکی از بزرگترین وارد کنندگان محصولات پتروشیمی در جهان محسوب می شود و این واردات علاوه بر خروج سرمایه قابل توجه ارزی، به دلیل کاهش توانایی داخلی تولید محصولات نهایی تأثیر مستقیمی بر اقتصاد می گذارد.

چودری در ادامه افزود که هندوستان فاقد ذخایر نفت و گاز و دارای ذخایر غنی از ذغال سنگ است و در صورت ساماندهی وزارت مواد شیمیایی و پتروشیمی امکان توانایی بالقوه تبدیل زغال سنگ به گاز در کشور وجود دارد. با این حال، کشور قادر به ارائه مواد خام زغال سنگ کافی برای کارخانه های پتروشیمی نیست.

او پیشنهاد کرد که بهترین شیوه تشویق فعالان این صنعت به استفاده از تکنولوژی بهتر و روش های مدرن اکتشاف و افزایش تولید خوراک گازی مورد نیاز کارخانه های پتروشیمی از زغال سنگ است. در گذشته هندوستان زغال سنگ خود را به کشورهای دیگر فروخته و آنان پس از پردازش در کارخانه های خود محصولات پتروشیمی نهایی را به هندوستان صادر می کردند و ای واردات هزینه زیادی به اقتصاد هندوستان وارد می کند در صورتی که پردازش ماده خام زغال سنگ در داخل کشور تاثیر مستقیمی بر رشد اقتصادی خواهد داشت.

شیام بنگ، مدیر اجرایی، جوبلیان لایفسین گفت که هند نیازمند اتخاذ یک رویکرد استراتژیک برای تبدیل زغال سنگ به گاز است و صنعت پتروشیمی هندوستان بیش از حد نیازمند سرمایه گذاری در زمینه تولید محصولات پتروشیمی از خوراک گازی محصول زغال سنگ است. دولت نیز باید از تمام توان خود برای حمایت از کارخانه های تولید گاز از زغال سنگ مثل کارخانه اودیشا استفاده کند.البته تکنولوژی نقش عمده ای در تبدیل زغال سنگ به گاز بازی کند که فقدان آن کاملا مشهود است.

ارسال نظر