کد خبر : 18082

تعرفه مانع جدید ورود پتروشیمی ایران به اروپا

borzoyeh-petroshimi1

پتروتحلیل- مسئولان صنعت پتروشیمی با اشاره به افزایش تعداد مشتریان پتروشیمی ایران در دوران تحریم، اعلام می‌کنند: حتی در صورت لغو تحریم ها به دلیل تعرفه بالا صادرات پتروشیمی به اروپا جذابیت بالای اقتصادی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، بازارها به دلیل افزایش تعرفه های صادراتی دیگر برای پتروشیمی های ایرانی جذاب و سودآور نیست و حتی پیش بینی می شود در صورت لغو تحریم ها هم صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به کشورهای اروپایی افزایش قابل توجهی نیابد.

محمدمهدی صیامیان گرجی مدیر بازرگانی پتروشیمی مارون با بیان اینکه هم اکنون فرآورده های پلیمری، پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن مهمترین محصولات پتروشیمیایی این مجتمع است، گفت: این مجتمع پتروشیمی از ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال پلی اتیلن سنگین، ۲۱۰ هزار تن پلی پروپیلن و ۴۰۰ هزارتن گلایکول برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای حوزه آسیای میانه، مرکزی، منطقه قفقاز، ترکی، چین و پاکستان، تصریح کرد: اروپایی ها هم برای خرید محصولات پتروشیمی مارون درخواست هایی را داشته اند اما به دلیل تعرفه های بالا صادرات به اروپا از صرفه و سود بالای اقتصادی برخوردار نیست.

سیاوش امیر سرداری مدیرعامل شرکت پتروشیمی بیستون با اشاره به تولید روزانه ١۵٠ تن محصول در این مجتمع پتروشیمیایی گفت: هم اکنون بیشتر محصول HAB و LAB پتروشیمی بیستون به ترتیب به ترکیه، هند و پاکستان صادر می شود.

این مقام مسئول از کشورهای آسیایی به ویژه هند، پاکستان و ترکیه به عنوان مهمترین بازار پتروشیمی این مجموعه یاد کرد و افزود: روند مذاکرات با کشورهای هند و پاکستان رضایت بخش بوده و دو محموله به زودی به این دو کشور آسیایی ارسال می شود.

ارسال نظر